آموزش فینگر فود در رشت

دپارتمان تشریفات و گردشگری مجتمع فنی تهران، نمایندگی رشت در حال برگزاری دوره های آموزش فینگر فود در رشت است.

دانش پذیران این دوره طی 24 ساعت در آموزشگاهی مجهز و تحت آموزش مجرب ترین اساتید با روش های پخت و تهیه انواع فینگر فود آشنا می شوند. این دوره در 6 جلسه 4 ساعته برگزار می شود و در پایان دوره مدرک مجتمع فنی تهران به هنرآموزان تعلق می گیرد. این مدرک امکان ترجمه رسمی به انواع زبان ها را دارد و دانش آموختگان این دوره می توانند با مدرک معتبر فینگر فود در خارج از ایران هم مشغول به کار شوند.

فینگر فود در لغت به معنای غذای انگشتی است و به غذاهایی با حجم کم و ابعاد کوچک گفته می شود که می توان به عنوان پیش غذا، مزه و یا میان وعده آماده کرد. فینگر فود به شکل امروزی در سال های پایانی قرن هجدهم میلادی در فرانسه عرضه شد. کم کم این سبک سرو غذا به هلند، اسپانیا و ایتالیا هم رسید و رستوران هایی خاص که غذا را فقط به صورت لقمه ای با سس های مختلف ارائه می کردند پدید آمدند.

در ایران جدای از سرو فینگر فود به صورت خانگی و میهمانی ها، این غذا به منوی بسیاری از کافه ها و کافی شاپ ها راه یافته و مورد استقبال قرار گرفته است. از طرفی تهیه و فروش سینی های فینگر فود به صورت اینترنتی در حال حاضر یکی از مشاغل پر درآمد است.

آموزش-فینگر-فود-در-رشت-گلسار

یکی از دلایل محبوبیت فینگر فود جدای از ابعاد کوچک، تهیه آسان و هزینه کم، قابلیت خوردن آن با دست است. این قابلیت از استفاده بیش از حد از بشقاب و کارد و چنگال جلوگیری کرده و میزبان را کم تر به زحمت می اندازد.

در ادامه تعدادی از آیتم های آموزشی در دوره آموزش فینگر فود در رشت را نام می بریم:

  • انواع کاناپه
  • انواع کرپ
  • انواع مینی فینگرها مانند مینی ساندویچ، مینی سوخاری و مینی پیتزا
  • انواع اسپرینگ رول
  • انواع کروکت
  • انوع فرنچ تست
  • انواع مینی مافین
  • انواع ترتیلا
  • انواع اشترودل
  • انواع بورک
  • انواع فینگر کیک
  • گارنیش کردن فینگرفود ها
  • انواع سس های قابل استفاده در فینگرفود

 کاناپه

در زبان فرانسه کاناپه به معنای مبل راحتی و یا جایی راحت برای استراحت است. در آشپزی به غذایی که روی تکه ای نان یا خمیر کوچک قرار بگیرد و بتوان آن را با دست خورد کاناپه می گویند. به طور معمول کاناپه یک قطعه نان تست یا نان سرخ شده است که روی آن را با مواد مختلفی می توان پر کرد.کاناپه را می توان هم به صورت سرد و هم به گرم سرو کرد. برخی سرآشپزهای ایرانی برای روی کاناپه ها از انواع کوکوها، پنیر و سبزیجات تازه استفاده می کنند.

کرپ

کرپ به ورقه نازکی شبیه نان گفته می شود که امکان سرو به صورت تنها، در کنار غذاهای دیگر و همینطور امکان پر شدن با مواد غذایی را دارد. کرپ های صبحانه معمولا با شکلات، شکر و دارچین، خامه، مربا و میوه های تازه سرو می شود. اما برای وعده ها و میان وعده های دیگر می توان داخل کرپ را با انواع لبنیات و سبزیجات تازه پر کرده و رول کرد.

اسپرینگ رول

اسپرینگ رول یک غذای لقمه ای است که خواستگاه آن به کشورهای شرق آسیا باز می گردد. اسپرینگ رول معمولا در جشنواره های بهاری در این کشورها تهیه می شده.

ترکیب اصلی این میان وعده خوشمزه از سبزیجات تازه تفت داده شده تشکیل شده که درون خمیر بسیار نازکی پیچیده شده و مجددا در روغن سرخ می شود.

در فرهنگ های غذایی کشورهای مختلف اسپرینگ رول با محتویات و ادویه های مورد پسند همان فرهنگ پر شده و سرو می شود.

در کنار اسپرینگ رول معمولا سس چیلی تایلندی سرو می شود ولی می توان با توجه به سلیقه مخاطب از سس های دیگر هم استفاده کرد.

کروکت

کروکت مخلوطی خمیری از انواع مواد غذایی است که به صورت توپی یا انگشتی در روغن زیاد به صورت غوطه ور سرخ می شود. پر طرفدارترین نوع این فینگر فود کروکت سیب زمینی است که با مخلوطی از سیب زمینی، پنیر و سبزیجات معطر تازه تهیه می شود.

فرنچ تست

تست فرانسوی یا فرنچ تست در حالت اصلی نان تستی است که در شیر یا خامه و تخم مرغ زده شده غوطه ور شده و سپس در کره سرخ شده باشد. اما می توان آن را به صورت دو لایه تهیه کرد و پس از پر کردن با مواد غذایی مختلف تفت داد.

مافین

مافین در واقع نانی است کم شیرین که در ابعاد کوچک و به شکل فنجانی طبخ می شود. در مافین هایی که به عنوان فینگرفود سرو می شوند، شکر حذف شده و خمیر با مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ چرخکرده، پنیر یا سبزیجات معطر مخلوط شده و سپس در فر پخته می شود.

تاکو

تاکو غذایی مکزیکی است. تاکو از نان گرد کوچکی تهیه می شود که به صورت کتابی پخته شده. نان تاکو می تواند نرم و یا برشته و خشک باشد. سپس داخل آن با مواد مختلفی از جمله لوبیا، کاهو، پنیر و هالوپینو پر شده و سرو می شود.

بورک

بورک یک غذای انگشتی پرطرفدار در ترکیه است. این فینگرفود از خمیرخانگی و یا خمیر یوفکا تهیه می شود. به این صورت که مواد غذایی در خمیر پیچیده شده، سپس در تابه سرخ شده و یا در فر طبخ می شود.

معمولا برای صبحان هداخل بورک را با پنیر، انواع مغزها و سبزیجات مختلف مثل اسفناج پر می کنند. اما در وعده های اصلی برای فیلینگ بورک می توان از انواع گوشت های چرخ کرده هم استفاده کرد. طریقه رول کردن بورک هم انواع متفاوتی دارد. معمولا بورک را به صورت انگشتی می پیچند ولی بعضی از سرآشپزان خمیر بورک را بعد از پر شدن به دور خودش به صورت مارپیچی می پیچانند تا شکلی دیسک مانند به خود بگیرد.

اشترودل

اشترودل در واقع نوعی شیرینی اتریشی است که به صورت شور هم تهیه می شود. اشترودل ورقه ای خمیر مانند است که لوله شده و لای آن مواد مختلفی قرار می دهند. اشترودل ها معمولا در فر پخته می شوند. اشترودل های شیرین که فیلینگ آن ها انواع میوه و شکلات و لبنیات باشد برای صبحانه و میان وعده سرو می شود. اشترودل های پروتئینی به همراه سبزیجات را می توان به عنوان غذای اصلی سرو نمود. در صورت پر کردن خمیر با مواد پیتزا و پنیر اشترودل چیزی شبیه پیتزای لقمه ای می شود.

در صورت تمایل به ثبت نام در دوره آموزش فینگر فود در رشت یا دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 0133431 داخلی 114 تماس بگیرید.

تهیه کننده: لیلا قاسمی

مدیر دپارتمان تشریفات و گردشگری

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها