یادگیری زبان از طریق فیلم

یادگیری زبان از طریق فیلم

همه ی ما تقریبا با این جمله موافق هستیم که تماشای فیلم معمولا یک فعالت لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می باشد  و همچنین از آنسوی دیگر خیلی از افراد بر این باورند که یادگیری زبان دوم فرایندی زمان‌بر و دشوار  است؛ حال تصور کنید این فرایند خسته‌کننده و آن فعالیت سرگرم‌کننده در هم ادغام شوند !! چه اتفاقی رقم خواهد خورد؟ به نظر من نتیجه ی حاصل  باید جالب باشد!!. بطور حتم ، اگر روش یادگیری شما لذت بخش باشد، در نتیجه می توانیم مطمئن باشیم بازدهی این فرایند بسیار بیشتری خواهد بود. بسیاری از شما این روش را در گذشته امتحان کرده‌اید و به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌اید بنابراین تماشای فیلم را اتلاف نوعی وقت می‌دانید و آن را کنار گذاشته‌اید، اما باید بدانید که شاید روش‌ انتخابی شما اشتباه بوده است.و تلاش من در  این مقاله آشنایی شما با یکی از روش‌های صحیح یادگیری زبان از طریق فیلم می باشد.

روش صحیح تماشای فیلم‌های خارجی به زبان اصلی

تمرکز:

باید به یاد داشته باشید که تماشای فیلم برای سرگرمی سودی برای یلدگیری زبان یاد نخواهد داشت. قراموش نکنید ، هنگام دیدن فیلم فعال باشید، عمیق ببینید و روی هر کلمه‌ای تمرکز کنید.

تقسیم‌بندی:

دیدن یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای بدون وقفه  باعث می شود مغزتان نتواند اغلب چیزهایی را که می‌بینید تحلیل کند؛ بنابراین فیلم را با وقفه های کوتاه و تقسیم بندی شده تماشا می‌کنید. پیشنهاد من به شما زمانبندی  قسمت‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا صحنه‌های کوتاه تقسیم کنید.

تکرار:

دیدن فیلمی تنها برای یک بار همانند دیدن فلش‌کارتی برای یک بار است. یادتان یاشد برای مطالعه هر موضوعی باید بارها آن را مرور کنید.

مشارکت

فعال باشید و خودتان را درگیر فیلم کنید. همچنین می توانید همراه با کاراکترها صحبت کنید، لهجه‌شان را تمرین و زبان بدن‌شان را تقلید کنید.

زیرنویس

زیرنویس  یک لقمه‌ی حاضر و آماده و یا ابزاری کارآمد برای یادگیری بهت؟؟ می توانم بگویم استفاده‌ی صحیح از زیرنویس موجب ارتقاء سطح مطالعات‌ شما می‌شود.

 یونس طاوسی

مدیر دپارتمان زبانهای خارجی بزرگسال مجتمع فنی تهران

نمایندگی گیلان

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شما هم به جمع بیش از 40.000 دانش آموخته مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت بپوندید

حس خوب آموزش را در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت تجربه کنید