کاربرد پایتون در هوش مصنوعی

یکی از مهم‌ترین مباحث علوم رایانه، هوش مصنوعی یا  (Artificial Intelligent) است. برای پیاده‌ سازی مفاهیم هوش مصنوعی پیش از هرچیز به یک زبان برنامه‌نویسی نیازمندیم. از کاربردی ترین زبان‌های برنامه نویسی در جهان زبان پایتون است که قدرت اصلی‌اش از تنوع کتابخانه های آن ناشی می‌شود. هوش مصنوعی به ماشین یا سیستمی گفته می‌شود که در شرایط متفاوت، هوشی شبیه به انسان دارد و می‌تواند برنامه ریزی و استدلال کند و قدرت تجزیه و تحلیل و حل مسائل را دارا است. ابزار‌های هوش مصنوعی  کار‌ها را با سرعت و خطا‌های کمتری نسبت به انسان‌ها تکمیل می‌کنند. پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی سطح بالا و شی‌گرا است. از مهمترین ویژگی‌های زبان پایتون می توان به یادگیری و خواندن و نگهداری آسان داده ها اشاره نمود. امکان دسترسی به کتابخانه‌های استاندارد گسترده و پایگاه های داده  و همچنین قابل حمل و مقیاس‌پذیر بودن از دیگر ویژگی‌های بارز این زبان می‌باشد. برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی با زبانهای  برنامه نویسی مختلفی مانند Lisp، Prolog، C++،Java  و Pythonقابل توسعه هستند. از مهمترین دلایل کاربرد پایتون در هوش مصنوعی می‌توان به کدنویسی کمتر و کتابخانه‌های داخلی مانند NumPy، SciPy، matplotlib، nltk، SimpleAI اشاره نمود.

آموزش برنامه نویسی پایتون ویژه کودک و نوجوان در رشت

هوش مصنوعی فناوری‌های آینده را شکل خواهد داد چون پردازش حجم زیادی از داده ها امکانپذیر می شود و شرکت‌هایی که مبتنی برهوش مصنوعی هستند، از نظر عملکرد بهینه تر خواهند بود.

چون پایتون یک زبان متن باز بوده و افراد مبتدی تا حرفه ای قادر به برنامه نویسی با آن هستند‌، کاربرد پایتون در هوش مصنوعی محبوبیت بسیاری بدست آورده است. از دلایل مهم دیگر می توان به آپشن تجسم خوب و استقلال پلت فرم و اکو سیستم کتابخانه‌ای عالی این زبان برنامه‌نویسی اشاره کرد.

دپارتمان کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان در حال برگزاری دوره‌های آموزش پایتون برای نوجوانان می‌باشد. برای ثبت‌نام یا دریافت اطلاعات بیشتر روزهای شنبه الی پنجشنبه ساعت نه تا پنج و نیم با شماره 0133431 داخلی 119 تماس حاصل فرمایید.

تهیه کننده: آنیا پژمان نیا

مدیر دپارتمان آموزش کودک و نوجوان و رباتیک

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها