چطور در یوتیوب و آپارات تولید محتوای ویدیویی کنیم؟

آموزش تولید محتوای ویدیویی در رشت

چرا تولید محتوا در یوتیوب و آپارات ؟

یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرم های بزرگ و محبوب در حوزه تولید محتوای ویدیویی، تاثیر بسیار زیادی در ارتقا برند شخصی دارد. یوتیوبرها با تولید محتوای ویدیویی جذاب و سرگرم کننده، مخاطبان زیادی را به کانالِ خود جذب میکنند و میتوانند با افزایش بازدیدهای ویدیوهایی که تولید کرده اند، هم از یوتیوب به ازای تعداد بازدید ویدیوها، درآمد کسب کنند و هم با جذب اسپانسر، درآمدزایی داشته باشند.

در ایران هم، کاربران بسیار زیادی، پس از راه اندازی یک کانال در یوتیوب و  به کمک تولید محتوای ویدیویی، درآمد بالایی کسب کرده اند و به کمک شرکت های رسمی و به صورت قانونی، درآمد خود را در ایران دریافت می کنند.

در کنار یوتیوب، بسیاری از تولید کننده های محتوای ویدیویی، فعالیت مستمری در آپارات دارند که همچون سایت یوتیوب با تولید محتوای ویدیویی و انتشارِ آنها، به درآمدزایی از آپارات مشغول هستند.

اموزش تولید محتوای ویدیویی در رشت

توانمندی های مورد نیاز

برای فعالیت در چنین پلتفرم هایی (آپارات و یوتیوب) باید توانمندی هایی داشته باشید تا بتوانید ویدیوهای جذاب و کاربرپسند تولید کنید.

  1. نویسندگی

شما به عنوان یک تولید کننده محتوا پیش از هر چیز باید مهارت نویسندگی داشته باشید. برای تولید هر ویدیو به متنی نیاز دارید که به عنوان سناریو، شروع، اوج و پایانِ ویدیو را مشخص میکند. نوشتن این سناریو به آموزش اصولی نیاز دارد.

  1. خلاقیت

در تمام مراحل تولید محتوا، خلاقیت مهم ترین مهارتی است که به آن نیاز دارید. برای پیدا کردن ایده های خلاق، باید از تکنیک های خلاقیت و مدل های متفاوت ایده پردازی استفاده کنید تا با تولید یک محتوای خاص و منحصر به فرد، به یک تولید کننده محتوای خلاق تبدیل شوید.

  1. تصویربرداری

تولید کنندگان محتوا برای کانال های یوتیوب و آپارات، معمولا خودشان ویدیوها رو تصویربرداری میکنند. این کار باعث سرعت بخشیدن به تولید ویدیوها میشود و هزینه تولید را کاهش میدهد. اما تصویربرداری برای همه ساده نیست و تکنیک های تصویربرداری، نورپردازی، ترکیب بندی و مواردی از این دست، میتواند چالش برانگیز باشد. شما با یادگیری اصولی تصویربرداری میتوانید از تمام این چالش ها عبور کنید.

  1. تدوین

تدوینِ ویدیوهای یوتیوب و آپارات، فرم خاصی دارد که مختصِ همین پلتفرم ها هستند. پس از آموزشِ تدوین، باید یاد بگیرید که چه نوع تدوینی برای این پلتفرم ها مناسب است؟ قطعا در ابتدای مسیر، نمیتوانید تدوین ویدیوها را برون سپاری کنید و به فریلنسرها بسپارید. برای تولید محتوای ویدیویی در حالتی بهینه، بهتر است با آموزشِ تدوین، خودتان ویدیوها را تدوین کنید.

  1. عکاسی 

اولین موردی که مخاطب را به ویدیوی شما جذب میکند، کاور ویدیو است. انتخاب یک کاورِ تاثیرگذار به عکس مناسب نیاز دارد. آموزش عکاسی در حدی که نیازهای اولیه ی یک تولید کننده محتوای ویدیویی را برطرف کند، لازم است.

  1. ادیت عکس 

برای تولید کاور، قطعا باید بتوانید عکس خودتان را ادیت کنید تا برای جذب مخاطب ضربه ی اول را محکم بزنید و با تولید کاورهای جذاب، فرم زیبایی به کانال خود بدهید.

  1. گرافیک

آموزشِ تکنیک های گرافیکی، به شما کمک میکند تا  از ایده های متنوعی در ویدیو خود استفاده کنید. نیاز نیست به یک موشن گرافیست تبدیل شوید اما یادگیری تکنیک های لازم در موشن گرافی، قطعا ویدیوهایتان را چندین پله ارتقا خواهد داد.

  1. شبکه های اجتماعی

پس از تولید یک ویدیوی خوب، چه زمانی آن را منتشر کنیم؟ کجا منتشر کنیم؟ چطور تعداد مخاطبانمان را ارتقا دهیم؟ در چه کانال هایی با مخاطبان تعامل کنیم؟

یک تولید کننده محتوای ویدیویی زمانی میتواند به این سوالات پاسخ دهد که از دنیای مارکتینگ و شاخه های آن همچون سوشال مدیا، آگاهی داشته باشد.

اموزش تولید محتوای ویدیویی در گیلان

چطور یاد بگیریم؟

قطعا یادگیری تمام این مهارت ها به زمان زیادی نیاز دارد. گذراندن هر دوره به تنهایی برای یک تولید کننده محتوای ویدیویی، که هدفش تولید ویدیو برای یوتیوب یا آپارات است، شاید انتخاب مناسبی نباشد.

بهترین انتخاب، گذراندن دوره هایی همچون دوره تولید محتوای ویدیویی است، که در مجتمع فنی تهران، نمایندگی رشت برگزار میشود.

در این دوره فقط در 65 ساعت شما با تمام این موارد آشنا میشوید و میتوانید با زمان کمتر و پرداخت هزینه ای بهینه، به یک تولید کننده محتوای ویدیویی تبدیل شوید.

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

ایمان قوامی
ایمان قوامیمدیر دپارتمان تولید محتوا
بعد از یک دهه فعالیت در حوزه تولید محتوا و همکاری با شرکت های معتبری همچون دیجیکالا، علی بابا، دیجی اکسپرس، دیجی پی، یارا موبایل، دیجیاتو، شبکه دو صدا و سیما و فعالیت های متنوع در اکوسیستم استارت آپی داخل و خارج از کشور، همچنین بعد از کارگردانی و ساخت چند فیلم کوتاه و مستند و کارگردانی و ساختِ بیش از صد ویدیو و تیزر تبلیغاتی، از سال 1402 همکاریم رو با مجتمع فنی تهران آغاز کردم و به عنوان مدیر دپارتمان تولید محتوا به این مجموعه پیوستم.
تمام تلاشم اینه که بتونم تجربه ی چندین ساله ام رو به دانشپذیرانی که جویای علم هستن و برای یادگیری فنون کاربردی،اشتیاق دارن، ارائه بدم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها