میکروپیگمنتیشن در پزشکی آموزش در رشت

میکروپیگمنتیشن در پزشکی

میکروپیگمنتیشن، که به‌طور گسترده به‌عنوان خال‌کوبی بهداشتی نیز شناخته می‌شود. برای استتار ناهنجاری‌های مرتبط با پوست و جراحی پلاستیک استفاده می‌شود.

میکروپیگمنتیشن در پزشکی

میکروپیگمنتیشن در پزشکی همچنین برای مشکلات پوستی مختلف مانند اسکار سوختگی و آلوپسی کاربرد دارد. در بیمارانی که به دلیل سرطان پستان یا تروما مجبور به تخلیه پستان شده‌اند نیز از میکروپیگمنتیشن برای  بازسازی نوک پستان-آرئول می‌توان کمک گرفت. همین‌طور در بیماران لب‌شکری می‌توان با این روش اسکارها را پوشاند و ظاهر لب و خط لب را بازسازی نمود. در بیماری ویتیلگو یا لک‌وپیس هم با ساخت رنگ دقیق پوست بدن می‌توان ناهماهنگی رنگ پوست را ترمیم کرده و ناهنجاری را تا حد زیادی ترمیم کرد. در این فرآیند رنگ‌دانه‌های معدنی و زیست‌سازگار با استفاده‌ از دستگاه مخصوص و توسط متخصص پیگمنتر متبحر با کمترین آسیب به لایه‌ی میانی پوست تزریق می‌شود.

آیا میکروپیگمنتیشن خطرناک است؟

استفاده از این تکنیک نسبتاً آسان است و استتاری دائمی فراهم می‌کند و به‌طورکلی عاری از هرگونه عوارض جانبی قابل‌توجه است. بااین‌حال اگر اقدامات احتیاطی برای استریل کردن وسایل مورداستفاده برای میکروپیگمنتیشن رعایت نشود، تعدادی از عفونت‌ها می‌توانند از یک بیمار به بیمار دیگر منتقل شوند. ازجمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری ایدز و هپاتیت اشاره نمود. همین‌طور اگر بهداشت محیطی توسط پیگمنتر و خود فرد درمان‌جو تا چند روز پس از درمان رعایت نگردد می‌تواند منجر به انواع عفونت‌ها گردد که نتیجه‌ی کار را هم تحت شعاع قرار دهد. درحالی‌که با استفاده از وسایل بهداشتی و استریل و رنگ‌های استاندارد و مراقبت کافی از پوست پس از انجام کار عارضه‌های این روش تقریباً به صفر می‌رسد.

رعایت نکات ایمنی در میکروپیگمنتیشن

در این راستا می‌بایست کلیه ابزاری که مستقیماً باپوست درمان‌جو در تماس است یک‌بارمصرف بوده و بعد از استفاده دور انداخته شود و حتی برای ترمیم همان درمان‌جو هم دوباره از آن ابزار استفاده نشود. پس از انجام میکروپیگمنتیشن نیز باید موضع را خشک نگاه داشته و از تماس آن قسمت با هرگونه آلودگی جلوگیری نمود. در صورت رعایت این نکات مشکلی برای پیگمنتر و درمان‌جو پیش نخواهد آمد و درمان با بهترین نتیجه انجام خواهد شد. با استفاده از میکروپیگمنتیشن در پزشکی می‌توان به افراد زیادی کمک کرده و آلام زیادی را تسلا داد.

کاربرد میکروپیگمنتیشن در پزشکی

جهت آموزش میکروپیگمنتیشن روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 الی 17:30 با شماره 0133431 داخلی 114 تماس حاصل فرمایید.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شما هم به جمع بیش از 40.000 دانش آموخته مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت بپوندید

حس خوب آموزش را در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت تجربه کنید