میکروپیگمنتیشن پوست سر

انواع جوش

دپارتمان دانش و سلامت مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان برگزارکننده دوره‌ پوست و مو در رشت می‌باشد.

دانش‌پذیران در این دوره‌ی ۶۰ ساعته و با تدریس پزشکان متبحر با انواع پوست و مشکلات آن‌ها به‌صورت تئوری و عملی آشنا شده و راه‌های درمان و یا کنترل آن‌ را آموزش می‌بینند و در پایان دوره و اخذ مدرک معتبر مجتمع فنی تهران می‌توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که دارندگان پوست چرب با آن درگیر هستند و در دوره پوست و مو مجتمع فنی تهران نیز مفصل به آن پرداخته خواهد شد انواع جوش و آکنه هست.

جوش صورت مشکلی آشنا برای همه‌ی افراد است و تقریباً همه مخصوصاً در دوران بلوغ و سنین جوانی با این مشکل دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.

بیشترین دلیل شروع به جوش زدن در دوران بلوغ، تغییران هورمونی در این سن است که باعث چرب‌تر شدن پوست و درنتیجه اجتماع چربی در منافذ رشد مو شده و درنهایت با بسته شدن منافذ، جوش‌های سرسیاه و سرسفید و جوش‌ها و کیست‌های التهابی را ایجاد می‌کند.

در ادامه سه نوع از جوش‌های رایج‌تر را برمی‌شماریم و توضیحی اجمالی درباره‌ی آن‌ها خواهیم داد.

جوش‌های سرسفید: به محل جمع شدن چربی در منافذ فولیکول مو و بسته شدن منفذ جوش سرسفید می‌گویند. روی جوش سرسفید با لایه‌ی نازکی از پوست پوشیده شده است. تخلیه آن آسان است و خیلی زود به درمان پاسخ می‌دهد. معمولاً با شستشوی روزانه و پاکیزه نگاه‌داشتن منافذ می‌توان از ایجاد جوش‌های سرسفید جلوگیری نمود.

جوش‌های سرسیاه: این جوش‌ها دقیقاً خصوصیات جوش‌های سرسفید رادارند با این تفاوت که روی آن‌ها پوشیده نشده و باز است و به علت ترکیب محتوای جوش با اکسیژن هوا سرجوش به رنگ تیره دیده می‌شود.

جوش‌های التهابی: در این نوع از جوش‌ها در اطراف چربی جمع شده در منفذ پوست التهاب ایجادشده و ممکن است باعث عفونت شود. این جوش‌ها دردناک بوده و معمولاً در اطراف آن‌ها قرمزی دیده می‌شود. بهتر است این جوش‌ها توسط خود افراد فشرده نشده و تخلیه نشوند زیرا ممکن است باعث عفونت بیشتر و درنهایت اسکار پوست شوند.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم و همین‌طور انواع دیگر جوش در دوره‌ پوست و مو مجتمع فنی تهران آموزش داده می‌شود.

لطفا جهت مشاهده برنامه کلاس های آموزش مراقبت پوست، مو و زیبایی اینجا کلیک کنید.

جهت آموزش مراقبت از پوست ، مو و زیبایی روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 الی 17:30 با شماره 0133431 داخلی 114 تماس حاصل فرمایید.

 

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها