نمایش هدفمند انیمیشن – کارتون فقط مال بچه هاست

این شاید یکی اشتباه ترین جملاتی هست که تا به حال شنیده ایم.

تماشای هدفمند انیمیشن و کارتون متناسب با سطح هر فرد در روند زبان آموزی، یکی از بهترین راه هایی است که به یادگیری جنبه های مختلف زبانی و رفتاری کمک می کند.

در این مقاله کوتاه به بررسی چند مزیت تماشای هدفمند انیمیشن ها به زبان اصلی می پردازیم:

یکی از نقاط مثبت تماشای انیمیشن ها به روز بودن آنهاست. کارتون ها با استفاده از ادبیات وطرز بیان متداول جامعه ی روز و با توجه به مسائل و دغدغه های جوامع جهانی مخاطب خود را تحت تاثیر قرار می دهند.

زبان یک مقوله کاملا سیال است. با بررسی انیمیشن های 20 یا 30 سال پیش و مقایسه آن ها با محصولات کمپانی های فیلم و انیمیشن سازی امروز، متوجه این تغییر در زبان می شویم.

کارتون ها دارای تلفظ استاندارد و ساختار جمله ای صحیح هستند. با طرز بیان و ارائه لهجه های متفاوت از طریق تنوع شخصیت ها می توان زبان آموزان را با سبک صحبت دیگر افراد در جامعه ی جهانی آشنا نمود.

تنوع در رنگ، موزیک و شخصیت های یک انیمیشن از خشک و یکنواخت بودن آن در ذهن مخاطب جلوگیری کرده و این تجربه را جذاب می نمایاند تا جایی که می توان آن را بارها و بارها تماشا کرد.

بعد از مسائل زبان شناسی، مباحث فرهنگی و روان شناسی شاید از مهم ترین مقوله های تاثیرگذار تماشای هدفمند انیمیشن ها باشند. مخاطبان با هم ذات پنداری خود با شخصیت های داستان راحت تر از لاک دفاعی بیرون می آیند. پرورش تفکر نقاد، جلوگیری از پیش داوری های ذهنی جنسیتی و فرهنگی، و تشویق کودکان و نوجوانان به پذیرش خود، و در حین آن پرورش خلاقیت، شجاعت و ریسک پذیری از موضوعات تاکید شده در ساخت یک کارتون می باشند.

این نکات نه تنها برای کودکان، بلکه برای نوجوانان و بزرگسالان نیز می توانند مفید واقع شده و آنها را در تبدیل شدن به زبان آموز و فرد بهتر کمک کنند.

نمایش هدفمند انیمیشن و فیلم در کلاس های دپارتمان زبان کودک و نوجوان مجتمع فنی علاوه بر تمرکز بر آموزش، محیطی شاد را برای دانشپذیران این مجموعه فراهم می آورد.

در پایان قسمتی از انیمیشن Zootopia  به عنوان نمونه برای شما بارگذاری شده است.

در صورت تمایل به ثبت نام در کلاس های آموزش زبان انگلیسی مجتمع فنی تهران و یا دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 0133431 داخلی 108 تماس بگیرید.

تهیه کننده: شقایق جوادی

مدیر دپارتمان زبان کودک و نوجوان

 

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها