آموزش فارکس در رشت

مقدمه:

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، به علت تورم فراوان و نوسانات زیاد نرخ ارز، افراد برای برون رفت از این بحران ناگزیر به داشتن درآمد دلاری هستند. برای کسب درآمد دلاری راه های زیادی وجود دارد که محبوب ترین آن ها بازارهای مالی بین المللی است. در بین بازارهای مالی به علت وجود نقدینگی زیاد اکثر مردم فارکس را انتخاب می کنند.

با توجه به تجربه ما در سال های اخیر و بازخورد گرفتن از دیگر معامله گران بازار فارکس دریافته ایم که عده‌ زیادی از تریدرها، این بازار را با قمار ( (GAMBLEاشتباه گرفته اند. اکثر این افراد تحت تأثیر تبلیغات عده‌ای از کلاهبرداران در فضای مجازی قرار گرفته و باعث نابودی سرمایه های خود که حاصل سال ها تلاش آنها بوده است می شوند.

لازم به ذکر است که این بازار دارای قوانین مخصوص به خود بوده و همه دانش پذیران با فراگیری اصولی این علم قادر به سرمایه گذاری و کسب درآمد از این بازار خواهند شد.

ما پس از سالها فعالیت در بازارهای بین الملل معتقدیم که تریدرهای ایرانی با وجود تحریم ها، نداشتن منابع آموزشی مناسب، عدم امکان بهره گیری از کلاس های آموزشی کارآمد، مشکلات در انتخاب بروکر مناسب و…. بازهم قادر به کسب درآمد دلاری ازاین بازارها هستند. نکته حائز اهمیت این است که برای موفقیت باید آموزش‌های لازم را ببینند و با آگاهی کامل و شناسایی ریسک های موجود دراین حوزه ،وارد بازار فارکس شوند.

اگر فردی بخواهد صرفاً با جمع آوری اطلاعات از اینترنت و فضای مجازی به دنبال یادگیری این علم باشد، پس از صرف زمان و هزینه زیاد به در بسته خواهد خورد. چون مهمتر از جمع آوری اطلاعات، با کیفیت بودن آن و همچنین نحوه به کارگیری درست آن است که شما را به یک سرمایه‌گذار و تریدرحرفه ای تبدیل می کند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با بازار فارکس بیشتر آشنا کنیم تا با آگاهی کامل پای به این عرصه بگذارید.

آموزش-فارکس-در-رشت-کلاس-farex-گلسار-دوره-فارکس-سرمایه-گذاری--ترید

فارکس چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بازار فارکس را توضیح دهیم: فارکس یک بازار جهانی است که به فرد اجازه می دهد دو ارز یا دو واحد پولی را در برابر هم معامله کند. بازار فارکس برگرفته شده از FOREIGN EXCHANGE MARKET است که به اختصار FOREX   یا FX  نامیده می شود. داد و ستد در این بازار به معنی تبدیل یک ارز به ارزی دیگر با نرخ مشخص است(تبادل ارزهای خارجی).

ما این کار را بارها و بارها در زندگی خود انجام داده ایم. اگر به کشور دیگری سفر کرده باشید (مانند سوئیس)، در فرودگاه می توانید یک غرفه صرافی پیدا کنید. پس از ورود به صرافی متوجه تابلویی می شوید که برای ارز های مختلف، نرخ های مختلفی را نشان می دهد. آن چه بر روی تابلو می بینید نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل، نسبت قیمت دو واحد پولی دو کشور مختلف است. حال شما می توانید ریال را به فرانک سوئیس تبدیل کنید.

(با نرخ تبدیل موجود در تابلو) یعنی ریال خود را بفروشید و فرانک سوییس بخرید.

پس از چند روز اقامت در کشورسوئیس اگر بخواهید دوباره به ایران برگردید ناچار باید فرانک سوئیس خود را تبدیل به ریال کنید. به عبارت دیگر فرانک سوییس را می فروشید و ریال می خرید. با این کار عملاً شما وارد معاملات بازار فارکس شده اید. این تغییرات در نرخ ارز است که به شما این امکان را می دهد در بازار فارکس کسب درآمد کنید.

در واقع در معاملات بازار فارکس، اگر فکر می کنید یک ارز در مقابل ارز دیگر قوی تر خواهد شد آن ارز را خریداری می کنید و در پایان اگر پیش بینی شما صحیح بود می توانیدکسب سود کنید.

البته در بازار فارکس معاملات به صورت  CFDمی باشد بدین صورت که در این نوع معاملات معامله گر مالک ارزش کالا است و می‌تواند ارزش کالایی را در تاریخ سررسید تعیین کرده و با نرخ قیمت توافقی معامله کند.

لازم به ذکر است که نقدینگی این بازار بسیار زیاد بوده و اگر بخواهیم به درک درستی از این مطلب دست یابیم بهتر است آن را با بزرگترین بازار سهام دنیا (نیویورک) و دیگر بازارهای سهام مقایسه کنیم:

  • حجم معاملات دربورس اوراق بهادار نیویورکNYSE) ) روزانه 22 میلیارد دلار است.
  • حجم معاملات در بورس اوراق بهادار لندن  19 میلیارد دلار است.
  • حجم معاملات در بورس اوراق بهادار توکیو 7 میلیارد دلار است.

در صورتی که حجم معاملات در بازار فارکس 6.6 تریلیون دلار است. یعنی تقریبا حجم معاملات در این بازار  بیش از 200 برابر حجم معاملات در بازارهای سهام دنیا است. امیدواریم که با این مثال مستند و واقعی توانسته باشیم به خوبی بزرگی این عدد را در ذهن شما عزیزان تصویرسازی کرده باشیم.

همچنین روز معاملاتی در بازار فارکس با بیدار شدن معامله گران در نیوزلند شروع می شود. سپس به سیدنی، سنگاپور، هنگ کنگ، توکیو ، فرانکفورت، لندن و سرانجام به نیویورک می رود و مجدد معاملات دوباره در نیوزلند آغاز می شود.

حال با آگاهی نسبی که نسبت به بازار فارکس کسب کرده اید در ذیل به صورت مختصر با مزایا و معایب این بازار آشنا خواهیم شد.

 مزایای بازار فارکس:

با گذراندن دوره آموزش فارکس در رشت در مجتمع فنی تهران نمایندگی گیلان از مزایای حضور در این بازار بهره مند شوید.

  • ۲۴ ساعته بودن بازار در ایام هفته به جز روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه)
  • داشتن آزادی زمانی و مکانی
  • کسب درآمد دلاری(به عنوان ابزار ضد تورمی)
  • نداشتن سررسید در معاملات
  • دوطرفه بودن بازار( امکان خرید و فروش،برخلاف بازار بورس ایران)
  • امکان استفاده از لوریج یا اهرم
  • سرعت نقدشوندگی در بازار فارکس، بالا می باشد. به این منظور که می توان ارز را در این بازار به راحتی به پول نقد تبدیل کرد.
  • نداشتن مالیات به دلیل نداشتن مالکیت
  • در بازار فارکس می توان به صورت آزمایشی معامله انجام داد.

 معایب بازار فارکس:

  • عدم برخورداری از مالکیت فیزیکی در معاملات
  • ریسک بالا
  • پرداخت بهره بانکی در زمان باز بودن معاملات

کجا آموزش ببینیم؟

اگر علاقه مند به یادگیری اصولی سرمایه گذاری در بازار فارکس هستید، می توانید تخصصی ترین و جامع ترین دوره آموزش فارکس در رشت را در مجتمع فنی تهران، نمایندگی رشت بگذرانید.

این دوره برای چه کسانی مناسب می باشد؟

  1. کارمندان و یا حتی افرادی که دارای شغل آزاد هستند و به علت ناراضی بودن از درآمد خود، به دنبال راه دیگری برای کسب درآمد هستند.
  2. افرادی که به دنبال آزادی زمان و مکان اشتغال هستند.
  3. افراد جویای کار که در جستجوی شغل با درآمد دلاری هستند و قصد دارند با رسیدن به سود مستمر، آن را به عنوان شغل اول خود انتخاب کنند.
  4. افرادی که به دنبال یادگیری اصولی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هستند و می خواهند خودشان بازار را تحلیل کنند.
  5. کسانی که در دوره های مرتبط با این دوره شرکت کرده اند ولی به دلیل جامع نبودن آنها، با سوالات بی پاسخ زیادی مواجه شده اند.
  6. افرادی که تازه وارد بازارهای مالی شده‌اند، ولی هنوز به درآمد مستمر و پایدار نرسیده اند.

سرفصل های دوره آموزش فارکس در رشت :

  1. مبانی نظری مبادله نظام های ارزی
  2. کندل ها و الگوهای کندلی
  3. الگوهای قیمتی
  4. تحلیل های کاربردی تکنیکال
  5. اندیکاتورها و اسیلاتور ها
  6. تحلیل شاخص های اقتصادی

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش فارکس با شماره 0133431 داخلی 212 تماس حاصل فرمایید.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها