میکروپیگمنتیشن پوست سر

آموزش ارز دیجیتال در رشت

دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران، نمایندگی گیلان در حال برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال در رشت می‌باشد. دانش پذیران این دوره بدون کوچک‌ترین پیش‌نیازی طی ۳۲ ساعت و توسط اساتید مجرب با تمامی مهارت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوند و در پایان دوره مدرک معتبر مجتمع فنی‌ تهران به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

رمزارز ( ارز دیجیتال ) :

رمزارزها، ارزهای دیجیتال یا مجازی هستند که زیربنای سیستم رمزنگاری دارند. آن‌ها امکان پرداخت آنلاین امن را بدون استفاده از واسطه‌های شخص ثالث فراهم می‌کنند. “Crypto” به الگوریتم‌های رمزگذاری مختلف و تکنیک‌های رمزنگاری اشاره دارد که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند.

ارزهای دیجیتال را می‌توان استخراج کرد یا از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرد. همه سایت‌های تجارت الکترونیک امکان خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال را ندارند. درواقع، ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای محبوب مانند بیت کوین، به‌سختی برای معاملات خرده‌فروشی استفاده می‌شوند. بااین‌حال در سال‌های اخیر، ارزش سرسام‌آور ارزهای دیجیتال باعث محبوبیت آن‌ها به‌عنوان ابزار معاملاتی شده است.

بلاک چین:

مرکز جذابیت و عملکرد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، بلاک چین در اصل مجموعه‌ای از بلوک‌های متصل یا یک دفتر کل آنلاین است. هر بلوک شامل مجموعه‌ای از تراکنش‌هاست که به‌طور مستقل توسط هر یک از اعضای شبکه تائید شده است. هر بلوک جدید ایجادشده باید قبل از تأیید توسط هر گره تأیید شود، و جعل تاریخچه تراکنش‌ها تقریباً غیرممکن می‌شود.

کارشناسان می‌گویند که فناوری بلاک چین می‌تواند به چندین صنعت مانند زنجیره تأمین و فرآیندهایی مانند رأی‌گیری آنلاین و تأمین مالی جمعی خدمت کند.

انواع ارزهای دیجیتال:

بیت کوین محبوب‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال است. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو آن را اختراع کرد و در سال 2008 از طریق کاغذ سفید (white paper) به دنیا معرفی کرد. امروزه هزاران ارز دیجیتال در بازار وجود دارد.

هر ارز دیجیتال ادعا می‌کند که عملکرد و مشخصات متفاوتی دارد.

بیت کوین که در سال 2009 در دسترس عموم قرار گرفت، همچنان پر معامله ترین و تحت پوشش‌ترین ارز دیجیتال است. تا نوامبر 2021، بیش از 18.8 میلیون بیت کوین باارزش کل بازار حدود 1.2 تریلیون دلار در گردش بود. تنها 21 میلیون سکه بیت کوین وجود دارد.

در پی موفقیت بیت کوین، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر که به نام «آلت کوین» شناخته می‌شوند، راه‌اندازی شده‌اند. برخی از آن‌ها فورک بیت کوین هستند، درحالی‌که برخی دیگر ارزهای جدیدی هستند که از ابتدا ساخته‌شده‌اند. تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از Solana، Litecoin ، Ethereum ، Cardano و EOS. بیت کوین تقریباً 41٪ از ارزش کل را تشکیل می‌دهد.

آیا ارزهای دیجیتال قانونی هستند؟

ارزهای فیات قدرت خود را به‌عنوان ابزار معامله از دولت یا مقامات پولی می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، هر اسکناس دلاری توسط فدرال رزرو پشتیبانی می‌شود.

اما ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد دولتی یا خصوصی پشتیبانی نمی‌شوند. بنابراین، اثبات وضعیت حقوقی آن‌ها در حوزه‌های قضایی مختلف مالی در سراسر جهان دشوار بوده است. این‌که ارزهای دیجیتال تا حد زیادی خارج از اکثر زیرساخت‌های مالی موجود عمل کرده‌اند، کمکی نمی‌کند. وضعیت قانونی ارزهای رمزپایه پیامدهایی برای استفاده از آن‌ها در معاملات و معاملات روزانه دارد.

از دسامبر 2021، السالوادور تنها کشوری در جهان بود که بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی برای تراکنش‌های پولی مجاز کرد. در سایر نقاط جهان، مقررات ارزهای دیجیتال بسته به حوزه قضایی متفاوت است.

قانون خدمات پرداخت ژاپن بیت کوین را به‌عنوان دارایی قانونی تعریف می‌کند. صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال در این کشور منوط به جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتری و جزئیات مربوط به انتقال هستند. چین مبادلات ارزهای دیجیتال و استخراج در مرزهای خود را ممنوع کرده است. گزارش شده است که هند از ماه دسامبر در حال تدوین چارچوبی برای ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا قانونی هستند. مشتقات و سایر محصولاتی که از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند باید به‌عنوان “ابزار مالی” واجد شرایط شوند. در ژوئن 2021، کمیسیون اروپا مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری‌شده ( MiCA ) را منتشر کرد که تضمین‌هایی را برای مقررات تعیین می‌کند و قوانینی را برای شرکت‌ها یا فروشندگانی که خدمات مالی را با استفاده از ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند، وضع می‌کند.

در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین بازار مالی در جهان، مشتقات ارز دیجیتال مانند معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو موجود است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) گفته است که بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند.

اگرچه ارزهای رمزنگاری‌شده نوعی پول در نظر گرفته می‌شوند، خدمات درآمد داخلی (IRS) آن‌ها را به‌عنوان یک دارایی یا دارایی مالی در نظر می‌گیرد. و مانند بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های دیگر، اگر درفروش یا تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده سود سرمایه به دست آورید، دولت بخشی از سود را می‌خواهد. در 20 مه 2021، وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده پیشنهادی را اعلام کرد که بر اساس آن مالیات‌دهندگان ملزم می‌شوند هر تراکنش ارز دیجیتال و بالاتر از 10000 دلار را به IRS گزارش دهند.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال:

ارزهای دیجیتال باهدف ایجاد تحول در زیرساخت‌های مالی معرفی شدند. بااین‌حال، مانند هر انقلابی، معاوضه‌هایی نیز وجود دارد. در مرحله کنونی توسعه ارزهای دیجیتال، تفاوت‌های زیادی بین ایده‌آل نظری یک سیستم غیرمتمرکز با ارزهای دیجیتال و اجرای عملی آن وجود دارد.

مزایا:

رمز ارزها، نشان‌دهنده یک الگوی جدید و غیرمتمرکز برای پول هستند. در این سیستم، واسطه‌های متمرکز مانند بانک‌ها و مؤسسات پولی برای اعمال اعتماد و تراکنش‌های پلیسی بین دو طرف ضروری نیستند. بنابراین، سیستمی با ارزهای رمزنگاری‌شده امکان یک نقطه شکست مانند یک بانک بزرگ را از بین می‌برد و مجموعه‌ای از بحران‌ها را در سراسر جهان به راه می‌اندازد، مانند بحرانی که در سال 2008 با شکست مؤسسات در ایالات‌متحده آغاز شد.

ارزهای رمزنگاری‌شده قول می‌دهند که انتقال مستقیم وجوه بین دو طرف را بدون نیاز به شخص ثالث قابل‌اعتماد مانند بانک یا شرکت کارت اعتباری آسان‌تر کنند. چنین انتقال‌های غیرمتمرکز با استفاده از کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی و اشکال مختلف سیستم‌های تشویقی، مانند اثبات کار یا اثبات سهام، تضمین می‌شوند.

ازآنجایی‌که آن‌ها از واسطه‌های شخص ثالث استفاده نمی‌کنند، انتقال ارز دیجیتال بین دو طرف معامله سریع‌تر از انتقال پول استاندارد است. وام‌های فوری در امور مالی غیرمتمرکز نمونه خوبی ازاین‌گونه نقل‌وانتقالات غیرمتمرکز است. این وام‌ها که بدون وثیقه پشتوانه پردازش می‌شوند، می‌توانند در عرض چند ثانیه اجرا شوند و در معاملات مورداستفاده قرار گیرند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند سود ایجاد کند. ارزش بازارهای ارزهای دیجیتال در دهه گذشته به‌شدت افزایش‌یافته است و در مقطعی به حدود 2 تریلیون دلار رسیده است. تا 20 دسامبر 2021، بیت کوین در بازارهای رمزنگاری بیش از 862 میلیارد دلار ارزش داشت.

اقتصاد حواله در حال آزمایش یکی از برجسته‌ترین موارد استفاده از ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر، ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین به‌عنوان ارزهای واسطه‌ای برای تسهیل نقل‌وانتقال پول در سراسر مرزها عمل می‌کنند. بنابراین، یک ارز فیات به بیت کوین (یا یک ارز دیجیتال دیگر) تبدیل می‌شود، از مرزها منتقل می‌شود و متعاقباً به ارز فیات مقصد تبدیل می‌شود. این روش فرآیند انتقال پول را ساده می‌کند و آن را ارزان‌تر می‌کند.

معایب:

اگرچه آن‌ها ادعا می‌کنند که یک نوع تراکنش ناشناس هستند، اما رمزارزها درواقع نام مستعار هستند. آن‌ها یک دنباله دیجیتالی به‌جا می‌گذارند که آژانس‌هایی مانند اداره تحقیقات فدرال (FBI) می‌توانند آن را رمزگشایی کنند. این امر امکان ردیابی تراکنش‌های مالی شهروندان عادی را برای دولت‌ها یا مقامات فدرال باز می‌کند.

ارزهای رمزنگاری‌شده به ابزاری محبوب برای مجرمان برای فعالیت‌های شرورانه مانند پول‌شویی و خریدهای غیرقانونی تبدیل‌شده‌اند. رمزارزها همچنین موردعلاقه هکرهایی هستند که از آن‌ها برای فعالیت‌های باج افزار استفاده می‌کنند.

در تئوری، ارزهای رمزپایه قرار است غیرمتمرکز باشند، ثروت آن‌ها بین بسیاری از طرف‌ها در یک بلاک چین توزیع شود. در واقعیت، مالکیت بسیار متمرکز است. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه MIT نشان داد که تنها 11000 سرمایه‌گذار تقریباً 45 درصد از ارزش فزاینده بیت کوین را در اختیاردارند.

یکی از قابلیت‌های ارزهای دیجیتال این است که هرکسی می‌تواند آن‌ها را با استفاده از یک کامپیوتر بااتصال اینترنت استخراج کند. بااین‌حال، استخراج ارزهای رمزپایه محبوب به انرژی قابل‌توجهی نیاز دارد، گاهی اوقات به‌اندازه انرژی مصرفی کل کشورها. هزینه‌های گران انرژی همراه با غیرقابل‌پیش‌بینی بودن استخراج، استخراج آن را در بین شرکت‌های بزرگی متمرکز کرده است که درآمد آن‌ها به میلیاردها دلار می‌رسد.

اگرچه بلاک چین‌های ارزهای دیجیتال از امنیت بالایی برخوردار هستند، اما سایر مخازن رمزنگاری مانند صرافی‌ها و کیف پول‌ها را می‌توان هک کرد. بسیاری از صرافی‌ها و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در طول سال‌ها هک شده‌اند که گاهی اوقات منجر به سرقت میلیون‌ها دلار ” سکه” می‌شود.

ارزهای دیجیتال معامله‌شده در بازارهای عمومی از نوسانات قیمتی رنج می‌برند. بیت کوین افزایش سریع و سقوط در ارزش خود را تجربه کرده است، به‌طوری‌که در دسامبر 2017 به 17738 دلار رسید و در ماه‌های بعد به 7575 دلار کاهش یافت.

همان‌طور که اشاره کردیم مجتمع فنی تهران در حال برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال در رشت است. در ادامه به تعدادی از سرفصل‌های آموزشی این دوره اشاره می‌کنیم.

  • نحوه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها
  • استراتژی‌های تحلیل در رمز ارزها
  • فرصت‌ها و چالش‌های ارزهای دیجیتال
  • آشنایی با فناوری بلاک چین
  • آشنایی با استخراج ارزهای دیجیتال
  • خرید، نگهداری و انتقال رمز ارزها
  • عرضه اولیه و ایردراپ در ارزهای دیجیتال
  • کسب سود بلندمدت و نوسان گیری کوتاه‌مدت
  • تحلیل فاندامنتال- تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها
  • تحلیل رفتار خریدار/ فروشنده و الگوهای شمعی
  • مدیریت معاملات و مدیریت سرمایه
  • استراتژی‌های خرید، فروش و تضمین دارایی

توانایی های اکتسابی پس از آموزش ارز دیجیتال در رشت :

  • در پایان دوره آموزش ارز دیجیتال در رشت دانش‌پذیران بر پایه دانش جامعی که کسب کرده‌اند می‌بایست تفاوت و تمایز بین انواع بازار سرمایه را درک کرده و کلیه ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک ناشی از حضور در بازار رمز ارز را شناسایی کنند و با استفاده از علومی که آموخته‌اند یک برنامه‌ی معاملاتی استراتژیک را طراحی و اجرا کنند.

بازار کار آموزش ارز دیجیتال در رشت :

دانش‌پذیران پس از پایان دوره می‌توانند بلافاصله وارد بازار کار شده و شروع به کسب درآمد کنند. در زیر به تعدادی از مشاغل فارغ‌التحصیلان این دوره اشاره می‌کنیم:

  • کارشناس و مدیر امور بین‌الملل و عملیات ارزی در دپارتمان‌های سرمایه‌گذاری، مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها
  • کارشناس رمز ارز، مدیر صندوق ارزی یا سبدگردان رمز ارز
  • تحلیل‌گر یا معامله‌گر انواع بازارهای سرمایه ارزی و مالی بین‌المللی (Forex & CFD)
  • محقق بخش اقتصاد ملی و بین‌المللی

در صورت تمایل برای شرکت در دوره‌ آموزش ارز دیجیتال (بیت ‌کوین) مجتمع فنی تهران در رشت یا دریافت اطلاعات بیشتر لطفاً با شماره ۰۱۳۳۴۳۱ تماس حاصل فرمایید.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها