شش نکته اسپیکینگ آیلتس بدون زیاده روی!

  1. روی تجربه خود تمرکز کنید.

برخی از شرکت کنندگان در آزمون ممکن است یک دروغ مصلحتی کوچک یا داستان مفصلی در مورد پیشینه خود را آماده کنند تا برای ممتحن جالب تر به نظر برسند. در حالی که قانون رسمی علیه آن وجود ندارد، باید بدانید که جعل داستان های ساختگی امتیاز شما را افزایش نمی دهد. به این نکته توجه داشته باشید ، این یک تست Speaking است و نه یک تست شخصیت.

در عوض، از علایق شخصی و تجربیات منحصر به فرد زندگی خود استفاده کنید تا مکالمه خود را تا حد امکان طبیعی کنید.انجام این کار به شما این امکان را می دهد که بیشتر بر روی تلفظ و لحن خود تمرکز کنید تا اینکه داستانی را شکل دهید.

  1. نگران نظر ممتحن خود نباشید.

هنگام مکالمه با ممتحن، تجزیه و تحلیل زبان بدن و پاسخ‌های او آسان است، که در نهایت منجر به نشخوار فکری بیش از حد در مورد می‌شود.آزمون دهندگان همیشه باید به خاطر داشته باشند که این حمله به نظرات و باورهای شما نیست. تنها چیزی که ممتحن به دنبال آن هست ، میزان استفاده شما از زبان و اینکه چقدر توانایی گفتاری خود را نشان می دهید.

همچنین برای ممتحنین کاملاً طبیعی است که آزمون دهندگان را در وسط جمله برای پرسیدن سؤالات اضافی قطع کنند و مکالمه را حتی بیشتر پیش ببرند. بنابراین، زیاد نگران نظر ممتحن درباره شما نباشید. تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، خودتان و جملات صحیح است.

  1. بیش از حد تمرین نکنید !

تلاش برای به خاطر سپردن پاسخ های از پیش ساخته شده، بهترین راهبرد برای رسیدن به آزمون اسپیکینگ آیلتس نیست. انجام این کار ممکن است صدای شما را تبدیل به صدای یک ربات در حال خواندن یک فیلمنامه تبدیل کند که کاملا خسته کننده و یکنواخت خواهد بود.

ممتحنین برای یافتن پاسخ‌های از پیش حفظ‌شده بسیار آموزش دیده‌اند، که خبر خوبی برای آزمون‌دهندگان نیست. پاسخ‌های اسکریپت‌شده به ممتحنین سنجش دقیقی از توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی نمی‌دهد، که ممکن است در نهایت منجر به امتیازات پایین‌تر شود.

در عوض، از آنچه قبلاً می‌دانید استفاده کنید و از مکالمه نترسید.آزمون اسپیکینگ آیلتس احتمالاً تنها امتحانی است که در آن می‌توانید راحت و آزاد باشید، پس از آن لذت ببرید!

  1. از اضطراب خود برای کسب امتیاز بهتر استفاده کنید!

این نکته تست Speaking به ندرت در مورد آن صحبت می شود. اما گاهی اوقات، استرس شما ممکن است کلید کسب نمرات بهتر باشد.مسدود شدن ذهنی برای شرکت کنندگان در آزمون کاملاً طبیعی است. بنابراین به جای اینکه توسط آن فلج شوید، چرا از آن استفاده نکنید؟

به جای اینکه فقط سکوت کنید یا از کلمات ربط حفظ شده زیاد استفاده کنید، کمی مکث کنید و از عبارات بومی استفاده کنید مانند: “من خیلی متاسفم، ذهنم خالی شد” یا “من واقعا مطمئن نیستم، اما اگر داشتم گفتن..».

این جملات ساده می تواند انعطاف پذیری شما و استفاده موثر از منابع زبانی دیگر را نشان دهد.

  1. اگر نظرات متفاوتی دارید، براحتی می توانید با ممتحن موافق نباشید!

اکثر دانش آموزان بر این باورند که راه رسیدن به نمرات بهتر این است که دائماً با  هر چیزی که ممتحن می گوید موافق باشید. برعکس، اینطور نیست.

فقط به این دلیل که دیدگاه‌های متفاوتی با ممتحن خود دارید، به این معنی نیست که مکالمه کمتر جذاب است.

در پایان ، تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن ممتحن با “به اشتراک گذاشتن احساسات مشابه” چیزی نیست که نمرات شما را افزایش دهد. در واقع، آنچه که اهمیت دارد ، انسجام، گرامر خوب و تلفظ درست می باشد.

  1. لهجه یا زبان عامیانه بومی را جعل نکنید!

برای دانش‌آموزان که لهجه‌های کشورخودشان را دارند، نگران جریمه شدن برای آن نباشند. داشتن لهجه طبیعی یا عامیانه هیچ تاثیری در نمره آزمون شما نخواهد داشت.

اما اگر به هیچ وجه لهجه ندارید، لطفاً سعی نکنید لهجه جعلی داشته باشید. شرکت کنندگان در آزمون از نظر میزان “جالب” بودن آنها یا توانایی آنها در اجرای موفقیت آمیز یک لهجه منحصر به فرد ارزیابی نمی شوند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی مؤلفه هایی تمرکز کنید که واقعاً مورد ارزیابی قرار می گیرند، از جمله تسلط، گرامر، و تلفظ مکالمه شما.

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

یونس طاوسی
یونس طاوسیمدیر دپارتمان آموزش زبان بزرگسال
دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم در مقطع Ph.D از دانشگاه اصفهان و از سال 1385 تاکنون به عنوان مدرس، مترجم و نویسنده فعالیت می‌کنم و از سال 1395 به عنوان مدیر دپارتمان آموزش زبان انگلیسی بزرگسال در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت مشغول به فعالیت هستم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها