چرا باید فرزندان خود را به کلاس زبان بفرستیم؟

مروری بر اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به کودکان

امروزه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به کودکان بر کسی پوشیده نیست. در اینجا به برخی از جنبه ها و مزایای دوزبانه بودن کودکان و تاثیر این موضوع بر زندگی حال و آینده آنها اشاره می کنیم:

افزایش توانایی های شناختی:

دوزبانگی با عملکرد بهتر در حل مسئله، تفکر انتقادی و چندوظیفه ای(Multi-tasking)  و مهمتر از همه با افزایش خلاقیت و سازگاری مرتبط است. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی را می توان پایه واساس بسیاری از مهارت های آتی فرزندانمان در راستای پیوستن به دهکده جهانی دانست.

بهبود مهارت های ارتباطی:

کودکانی که به چندین زبان صحبت می کنند دایره لغات گسترده تری دارند و می توانند با افرادی از فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنند. یادگیری زبان انگلیسی به کودکان می تواند دیدگاه های آنها را گسترش دهد.

چشم انداز شغلی بهتر:

در بازار کار جهانی افراد دوزبانه اغلب فرصت های شغلی بهتری در اختیار دارند. بنابراین مهارت در چندین زبان و مخصوصا زبان انگیسی یک توانایی ارزشمند برای آینده شغلی آن ها است.

افزایش همدلی و آگاهی فرهنگی:

با درک و صحبت کردن به بیش از یک زبان، کودکان قدردانی بیشتری نسبت به فرهنگ های متفاوت و همدلی با افرادی با پیشینه های مختلف ایجاد می کنند.

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

مزایای تحصیلی:

دانش آموزان دوزبانه در آزمون های استاندارد عملکرد بهتری دارند. علاوه بر آن مهارت های زبانی آن ها، پایه ای قوی برای یادگیری زبان های بعدی یا موضوعات دیگر فراهم می کند.

تأخیر شروع زوال عقل:

برخی از مطالعات نشان می دهد که یادگیری زبان انگلیسی و اصولا دانستن دو زبان می تواند شروع زوال عقل را به تاخیر بیندازد.

 بهبود سلامت مغز:

صحبت کردن به چندین زبان می تواند باعث ارتباط و اتصال در نقاط مختلف مغز شده و در نتیجه باعث بهبود عملکرد و سلامت کلی آن شود.

شما می توانید با تاکید بر آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به فرزندانتان زمینه سازآینده ی روشن تری برای آن ها شوید.

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

شقایق جوادی
شقایق جوادیمدیر دپارتمان آموزش زبان کودک و نوجوان
دانش آموخته رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد هستم.
از سال 1386 علاوه بر تدریس به عرصه ی مدیریت آموزش پاگذاشتم و تا کنون سمت موسس، مدیر و ناظر کیفی آموزش را در موسسات مختلفی عهده دار بودم.
از ابتدای سال 1399، به عنوان مدیر دپارتمان زبان های خارجه کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران- نمایندگی رشت مشغول به کار هستم .
هدف اصلی ما آموزش نسل جوانی ست که در برقرای ارتباط و تعامل با دیگران در دنیای رو به رشد آینده توانمند باشد.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها