چگونه یک معلم زبان انگلیسی عالی باشیم؟

10 مهارت ضروری

اگر شما فردی غیر بومی و غیرانگلیسی زبان هستید و به دنبال احساس اعتماد به نفس، شفافیت و افتخار در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی می باشید، بنابراین ، علاوه بر مدرسه انگلیسی با کیفیتی که قبلا انتخاب کرده اید، معلم شما مهم ترین دارایی شماست. آیا تا به حال در کلاس های زبان انگلیسی شرکت کرده اید و احساس کرده اید که دارید وقت خود را تلف می کنید؟ یا هیچ پیشرفتی نداشته اید؟ به عقیده ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، یک دانش آموز به خوبی می داند و احساس می کند که آیا در حال یادگیری زبان انگلیسی با معلم مناسب خود است یا خیر  و آیا بهترین آموزش را از ما دریافت می کند؟

بنابراین، ویژگی های اصلی یک معلم انگلیسی عالی چیست؟

به نظر ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، این ویژگیها شامل:

  •  مهارت‌های ارتباطی عالی
  •  اعتماد به نفس برای ارائه یک طرح درس عالی
  • نترسیدن از چالش‌هایی که همراه با مخاطبان جذاب است
  •  توانایی نشان دادن همدلی و صبر به یادگیرندگان

به عقیده ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت،  همه معلمان باید در مورد کار خود مشتاق و همه کاره باشند، اما همچنین باید بتوانند با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند، همدلی کنند و به آنها الهام بخشند. آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی مستلزم درک عالی از ارتباطات کلامی و غیرکلامی و حفظ تعامل دانش آموزان است. دانش‌آموزانی که در کلاس شما شرکت می‌کنند، باید هیجان حبابی از موفقیت و پیشرفت را احساس کنند و در مورد آنچه از آنها انتظار می‌رود یا زمینه‌های بهبود مورد نیاز را روشن کنند. معلمان خوب دانش‌آموزان را توانمند می‌سازند و باعث می‌شوند آنها احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند و با دیدی روشن در مورد چگونگی بهبود، از نقاط قوت و ضعف آنها استفاده کنند. دانش آموزان برای بهبود خود نیاز به راهنمایی، هدایت و فرصت تمرین دارند. فقط یک روش برای آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد و یک معلم خوب برنامه درس، موضوعات، روش، هم افزایی را برای به دست آوردن نتایج مورد نظر دانش آموزان تنظیم می کند.

10 مهارتی که یک معلم خوب انگلیسی به آن نیاز دارد:

1.     مهارت های عالی تلفظ، واژگان و دستور زبان انگلیسی

به نظر ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، هنگامی که شروع به تدریس به زبان انگلیسی می کنید، باید به بهبود مهارت های زبانی خود ادامه دهید. دانش آموزان شما باید بتوانند آنچه شما می گویید را درک کنند و به دستور زبان شما اعتماد کنند. گاهی اوقات معلمان بازخورد مفیدی از مدیران خود در این مورد دریافت نمی کنند تا از آنها برای بهبود حمایت کنند. اینجا در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، تمام دوره‌های تربیت مدرس انگلیسی ما شامل درس‌های فشرده تلفظ، گرامر و واژگان است.

2.     اعتماد به نفس و داشتن مهارت برای دادن درس های انگیزشی و جالب به دانش آموزان

به نظر ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، معلمان کمی شبیه بازیگران هستند. شما باید نمایشی برگزار کنید تا دانش‌آموزانتان روی درس‌تان تمرکز کنند و علاقه‌شان را حفظ کنید. برخی از افراد ممکن است در انجام این کار احساس ناراحتی کنند. بنابراین دوره‌های تربیت مدرس ما به شما مهارت‌هایی را می‌دهد تا دانش‌آموزانتان را در حال یادگیری نگه دارید و اعتماد به نفس استفاده از آن‌ها را به شما می‌دهد.

 3 . مواد آموزشی خود را توسعه دهید

ممکن است در حال حاضر در حال آموزش زبان انگلیسی از کتاب‌های درسی باشید، اما می‌خواهید راه‌هایی برای توسعه مطالبی برای استفاده در کلاس پیدا کنید که دانش‌آموزان شما را در مقطعی درگیر و به چالش بکشد.  به نظر ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت،  معلمانی که مطالب عالی خلق می کنند در بین دانش آموزان خود محبوب هستند و بازخورد خوبی دریافت می کنند.

4.     ارزیابی

معلمان انگلیسی خوب در ارزیابی پیشرفت، نقاط قوت و ضعف دانش آموزان خود عالی هستند. معلمان تنها با ارزیابی صحیح دانش آموزان می توانند به آنها کمک کنند تا شکاف های دانش خود را پر کنند و به آنها کمک کنند تا به بهترین شکل یاد بگیرند.

5.     تأمل در تمرین و آموزش خود

 معلمان انگلیسی خوب در طول حرفه خود بهتر می شوند. شما می‌توانید این کار را با تأمل در درس‌ها و تمرین‌های خود و همچنین با آموزش خرد انجام دهید، که ما برای کمک به همه در دوره تربیت مدرس دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت،  این برنامه را عملی می کنیم.. ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، تدریس شما را ضبط می کنیم، و شما آن را با همسالان و معلمان ما مرور می کنید تا بفهمید چه کاری را خوب انجام داده اید و چه چیزی می تواند بهتر باشد.

6.      تسلط بر موضوع

 اگر در حال تدریس دروس تخصصی به زبان انگلیسی هستید، به واژگانی نیاز دارید تا بتوانید دانش آموزان را مشتاق کنید و به آنها در یادگیری کمک کنید، چه در علوم، ریاضی، تاریخ یا جغرافیا. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برخی از وظایف و فعالیت‌های عملی برای استفاده در کلاس و واژگانی را که می‌توانید در هر درس استفاده کنید، و همچنین نحوه منبع‌یابی و تطبیق مطالب برای استفاده در جلسات CLIL را به شما کمک کنیم.

7.      از تکنولوژی در کلاس درس استفاده کنید

به نظر ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، صفحه نمایش های تعاملی، وب سایت ها و برنامه ها بخشی از کار معلم هستند. این حیاتی است که بتوانیم از آنها به درستی استفاده کنیم و به دانش آموزان در انجام این کار کمک کنیم. همچنین مهم است که بتوانیم از همکاران در اتاق کارکنان حمایت کنیم تا از فناوری به خوبی استفاده کنند. دوره زبان انگلیسی و فناوری ما برای همه معلمانی است که می خواهند مهارت های خود را با استفاده از فناوری بهبود بخشند.

8.     با جدیدترین روش ها و تئوری ها برای معلمان انگلیسی به روز باشید.

آموزش – هنر تدریس – همیشه تغییر می کند، زیرا تحقیقات به ما می گوید که دانش آموزان چگونه به بهترین شکل یاد می گیرند.  اگر می‌خواهید معلم زبان انگلیسی خوبی باشید، مهم است که در مورد جدیدترین تئوری‌ها در مورد تدریس یاد بگیرید و از آنها برای به‌روزرسانی تمرین خود استفاده کنید. ایده خوبی است که در وبلاگ ها و وب سایت های تحقیقاتی مشترک شوید و اگر به هر یک از دوره های آموزشی تربیت مدرس انگلیسی ما بپیوندید، درباره جدیدترین تفکرات بیشتر خواهید آموخت.

9.     مهارت های عملی جدیدی به دست آورید

 با داشتن تخصص مفیدی که می‌تواند در جایی که می‌خواهید کار کنید، خود را از سایر معلمان انگلیسی متمایز کنید. به عنوان مثال، برنامه تربیت ما شما را برای معرفی این مهارت ها در کلاس درس زبان انگلیسی مدرسه ابتدایی مجهز می کند. شاگردان شما می توانند همزمان با بازیگری یا بهبود موسیقی خود انگلیسی یاد بگیرند

10.  برای آموزش در سطح مناسب مجهز شوید

سخنرانی و برگزاری سمینارها و آموزش‌ها در دانشگاه با آموزش به کودکان بسیار متفاوت است و به مجموعه‌ای کاملاً متفاوت از مهارت‌ها نیاز دارد. ممکن است مجبور باشید سخنرانی‌ها و ارائه‌هایی داشته باشید، اسناد آکادمیک ایجاد کنید و نحوه نوشتن مقاله برای انتشار را بدانید، و برنامه Erasmus+ English General + Academic Writing & Presentation Skills برای کمک به انگلیسی زبانان غیر بومی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند برای انجام همه این‌ها طراحی شده است. . همچنین دانش و مهارت هایی را به دست خواهید آورد که می توانید با دانش آموزان و همکاران به اشتراک بگذارید و از آنها برای ادامه کار خود استفاده کنید.

منابع:

https://www.impact-teaching.com/blog/what-makes-a-good-english-teacher

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

یونس طاوسی
یونس طاوسیمدیر دپارتمان آموزش زبان بزرگسال
دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم در مقطع Ph.D از دانشگاه اصفهان و از سال 1385 تاکنون به عنوان مدرس، مترجم و نویسنده فعالیت می‌کنم و از سال 1395 به عنوان مدیر دپارتمان آموزش زبان انگلیسی بزرگسال در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت مشغول به فعالیت هستم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها