یادگیری زبان در خردسالان

مروری بر چرایی سهولت یادگیری زبان در خردسالان

کودکان خردسال زبان را به طور طبیعی و ناخودآگاه یاد می گیرند. مقاله ما را بخوانید تا در مورد عواملی که بر نحوه یادگیری زبان در خردسالان تأثیر می گذارد بیشتر بدانید:

انگیزه و روش های شخصی در یادگیری زبان در خردسالان:

 

کودکان خردسال، زبان‌آموزان طبیعی هستند. آن ها بر خلاف نوجوانان و بزرگسالان برای یادگیری زبان به صورت کاملا نا آگاهانه بسیار پرانگیزه هستند. آن ها با توانایی تقلید تلفظ و تدوین قوانین، یادگیری را شخصی سازی می کنند. در یادگیری زبان در خردسالان، هرگزاین ایده که یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی دشوار است به ذهنشان هم خطور نمی کند، مگر اینکه توسط بزرگسالان که خود احتمالاً انگلیسی را در سنین بالاتر و از طریق کتاب های درسی مبتنی بر گرامر به صورت آکادمیک یاد گرفته اند، به آن ها گفته شود.

بنابراین کودکان  کم سن و سال که هنوز از روش های فردی و ذاتی خود برای یادگیری زبان استفاده می کنند، به زودی متوجه می شوند که می توانند از این استراتژی ها برای یادگیری زبان انگلیسی نیز استفاده کنند.

پی بردن به معنا در بازی:

 

کودکان خردسال برای یادگیری ازطریق بازی زمان زیادی دارند و  با شرکت در یک فعالیت مشترک با یک بزرگسال، زبان را فرا می گیرند. آن ها ابتدا فعالیت را درک می کنند و سپس از زبان مشترک بزرگسالان به معنا پی می برند.

انتظارات پایین تر هنگام یادگیری زبان در خردسالان:

 

خردسالان زمان بیشتری برای جا دادن زبان انگلیسی در برنامه روزانه دارند. برنامه های مهد کودک  و پیش دبستانی معمولا غیررسمی است و ذهن کودکان هنوز مملو از دغدغه های درس خواندن و آمادگی برای آزمون ها نیست. آن ها ممکن است تکالیف کمی داشته باشند یا اصلاً تکلیف نداشته باشند و به دلیل عدم نیاز به دستیابی به استانداردهای تعیین شده استرس کمتری دارند واین  یادگیری زبان در خردسالان را آسان می کند.

یادگیری زبان در خردسالان و سهولت آموزش زبان های بیشتر:

 

به نظر می رسد کودکانی که در سنین پایین تر فرصت یادگیری زبان دوم را دارند، هنگام یادگیری زبان های دیگرنیز از همان راهبردهای یادگیری زبان ذاتی در طول زندگی خود استفاده می کنند. یاد گرفتن زبان های سوم، چهارم یا حتی بیشتربرای آن ها حتی آسان تر از زبان دوم است.

ریسک پذیری بالاتر نسبت به بزرگ ترها:

 

کودکان خردسالی که به جای یادگیری آگاهانه، زبان را به صورت طبیعی فرا می گیرند، برعکس کودکان بزرگتر و بزرگسالان که مجبور به یادگیری هستند، تلفظ و احساس بهتری نسبت به زبان و فرهنگ دارند. وقتی کودکان تک زبانه به سن بلوغ می رسند و خودآگاه تر می شوند، توانایی شان در یادگیری زبان کاهش می یابد و احساس می کنند که باید آگاهانه انگلیسی را از طریق برنامه های مبتنی بر دستور زبان مطالعه کنند. البته سنی که در آن این تغییر رخ می دهد تا حد زیادی به سطوح رشد فردی کودک و همچنین انتظارات جامعه آنها بستگی دارد.

در مقالات آتی به شرح مراحل یادگیری زبان در دانشپذیران مختلف و عوامل بازدارنده در یادگیری می پردازیم.

مقاله: مشاور آموزشی از بریتیش کانسیل   Opal Dunn

ترجمه و ویراستاری: شقایق جوادی مجتمع فنی تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره دوره های زبان کودکان  با شماره 01334310000 داخلی 108 تماس بگیرید.

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

شقایق جوادی
شقایق جوادیمدیر دپارتمان آموزش زبان کودک و نوجوان
دانش آموخته رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد هستم.
از سال 1386 علاوه بر تدریس به عرصه ی مدیریت آموزش پاگذاشتم و تا کنون سمت موسس، مدیر و ناظر کیفی آموزش را در موسسات مختلفی عهده دار بودم.
از ابتدای سال 1399، به عنوان مدیر دپارتمان زبان های خارجه کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران- نمایندگی رشت مشغول به کار هستم .
هدف اصلی ما آموزش نسل جوانی ست که در برقرای ارتباط و تعامل با دیگران در دنیای رو به رشد آینده توانمند باشد.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها