5 نکته ظریف و کاربردی جهت ارتقا راتینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس در رشت

ساختار و نکات ضروری رایتینگ آیلتس:

رایتینگ آیلتس دارای دو بخش می باشد.

بخش اول : نوشتن نامه و یا توصیف یک نمودار

بخش دوم: نوشتن یک انشا

باید بدانید که در آزمون آیلتس برای دو بخش رایتینگ در مجموع 60 دقیقه زمان دارید. شما در بخش اول 20 دقیقه و بخش دوم 40 دقیقه زمان خواهید داشت. اساسا، شما باید یاد بگیرید خوب ببینید ، خوب آنالیز کنید، خوب دلیل بیاورید، خوی مقایسه کنید و خوب نتیجه بگیرید. می توانیم ادعا کنیم ، راتینگ سخت ترین بخش آزمون آیلتس می باشد و داوطلب بابد با استراتژیهای مختلف به نحو دقیق آشنا شود.

نکته اول :

با دقت فراوان سوال را بخوانبد:

پیدا کردن و درک کلمات کلیدی مهمترین بخش مربوط به عنوان سوال می باشد.  داوطلب یاید سوال را با دقت بخواند و تمام جوانب ذکر شده در سوال را مورد توجه قرار دهد. شما باید دلایل دقیق و قابل توجیه جهت توضیح کامل سوال را مطرح کنید. از بیان موارد و دلایل غیره ضروری دوری کنید و نیازی به شاخ و برگ دادن اضافی و بی اهمست نمی باشد.

نکته دوم :

تمام موارد مورد نیاز و ضروری را در زمان مشخص و معین بیان کنید.

شما باید بعد از اتمام هر پاراگراف ، آن را چک کنید تا مطمئن شوید تمام آنچه که نوشتید  مرتبط و منطقی و روان می باشد. حتما یادتان باشد که به زمان دقیت ویژه داشته باشید. پیشنهاد می کنم ، در تمرین های خود از یک تایمر استفاده کنید.

نکته سوم :

هرآنچه که می نویسید باید کاملا واضح و قابل فهم باشد.

نکات شما در بحثی که می نویسید می تواند نشان دهد شما چقدر منظم نظرات خود را بیان کرده اید. حتما موضاعاتی را که مطرح می کنید کاملا مشخص و به دور از ابهام باشد. از تکرار دلایل و جملات خود دوری کنید . کیفیت نوشتاری خود را با استفاده از کلمات سطح بالا حفظ کنید و از ساختار و کلمات غیره رسمی نمی توانید استفاده کنید.

نکته چهارم :

برای دریافت نمره ی بالا حتما از ساختار درست پیروی نمایید. برای مثال در تسک یک نگارش ، شما باید مقدمه مناسبی را ارائه دهید که در آن overview  درست و با ساختار آکادمیک نوشته شود. و یا در تسک دوم ، شما باید بعد از مقدمه ، پاراگراف بدنه و نتیجه گیری را با استفاده از ساختار صحیح  بنویسید.

نکته پنجم :

همیشه بیشتر نوشتن به معنی بهتر نوشتن و گرفتن نمره بهتر نیست .

یکی از نکات طلایی که باید به آن توجه کنیم ، فراموش کردن این ایده غلط است که هر چه طولانی تر بنویسیم نمره بهتر و بالاتری می گیزیم. اگر شما یک انشا طولانی بنویسید مطمئن باشید که وقت چک کردن نوشته خود نخواهید داشت. بنابراین ، حتما غلط هایی در انشا شما خواهد بوذ که شما قادر به چک کردن آن نیستید.

رایتینگ آیلتس در گیلان

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

یونس طاوسی
یونس طاوسیمدیر دپارتمان آموزش زبان بزرگسال
دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم در مقطع Ph.D از دانشگاه اصفهان و از سال 1385 تاکنون به عنوان مدرس، مترجم و نویسنده فعالیت می‌کنم و از سال 1395 به عنوان مدیر دپارتمان آموزش زبان انگلیسی بزرگسال در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت مشغول به فعالیت هستم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها