ویژگی های آزمون جنرال و آکادمیک

انتخاب آزمون بستگی به جایی دارد که قصد دارید از نمره آزمون خود استفاده کنید. آزمون آیلتس آکادمیک معمولا برای ورود به دانشگاه است. از سوی دیگر، آموزش عمومی آیلتس برای مقاصد مهاجرت استفاده می شود. سازمانی که قصد دارید در آن کار یا تحصیل کنید، الزامات را تعیین می کند. بنابراین قبل از رزرو آزمون خود، خوب است بررسی کنید که کدام یک برای شما مناسب است.

حال بیایید تفاوت بین دو آزمون آیلتس را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:

آموزش آیلتس آکادمیک در مقایسه با آیلتس جنرال:

آموزش جنرال آیلتس برای افرادی است که مایل به زندگی و کار در خارج از کشور در یک کشور انگلیسی زبان هستند. عمدتاً بر ارزیابی مهارت، اعتماد به نفس و راحتی یک فرد در هنگام برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در موقعیت‌های روزانه که احتمالاً در یک محیط انگلیسی زبان بومی با آنها مواجه می‌شوند، تمرکز دارد.

از طرف دیگر آزمون آیلتس آکادمیک برای دانشجویانی است که علاقه مند به ادامه تحصیلات عالی خود در خارج از کشور هستند. از این رو، برای ارزیابی آمادگی و توانایی یک آزمون‌دهنده برای استفاده از زبان انگلیسی  طراحی شده است.

اکنون که می دانید چرا افراد آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال را باید انتخاب کنند، بیایید نگاهی به تفاوت محتوا بین این دو آزمون بیندازیم.

مهارت خواندن ( Reading )

آیلتس آکادمیک

در آزمون آیلتس آکادمیک ریدینگ از شما خواسته می شود که سه متن طولانی را بخوانید. این متن ها می توانند شامل گزیده هایی از کتاب ها، مجلات یا حتی روزنامه ها باشند. سپس از شما خواسته می شود به سوالات مربوط به آنچه خوانده اید پاسخ دهید.

آیلتس جنرال

در حالی که چهارچوب آزمون تقریبا مشابه است، در آزمون ریدینگ جنرال آیلتس به جای مجلات یا روزنامه ها، قسمت هایی از بروشورها و تبلیغات به شما ارائه می شود. اینها موادی هستند که ممکن است هر روز با آنها برخورد کنید.

مهارت نوشتن ( Writing )

در آزمون Writing دو آیتم وجود دارد که آزمون دهنده باید آنها را انجام دهد.

آیلتس آکادمیک

بخش Writing برای آزمون آیلتس آکادمیک، بر اساس موضوعات مربوط به تحصیلات کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.

شما باید دو آیتم Writing را انجام دهید:

برای تسک 1 رایتینگ آیلتس، نمودار به شما داده می شود. سپس آزمون دهنده باید داده ها را تجزیه و تحلیل کند و آن ها را با کلمات خود تفسیر کند. از شما / شرکت کنندگان در آزمون سؤالاتی پرسیده می شود تا نحوه پردازش اطلاعات داده شده و رسیدن به یک نتیجه منطقی را بررسی کنند. سبک نوشتن کاملا رسمی است.

IELTS Writing Task 2 برای هر دو آموزش آکادمیک و جنرال یکسان است. این کار شامل نوشتن مقاله ای است که در مورد بیانیه ای در رابطه با یک موضوع رایج بحث می کند. سبک نوشتن باید رسمی باشد و مقاله باید دارای مثالهای مرتبط باشد.

آیلتس جنرال

آزمون‌دهنده موظف است به جای موضوعات درسی، در مورد موضوعات عمومی بنویسد. درست مانند آیلتس آکادمیک، برای آزمون رایتینگ جنرال شما نیز باید دو آیتم را انجام دهید.

IELTS Writing Task 1 از شما می خواهد که بر اساس یک موقعیت خاص نامه ای بنویسید. نامه می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد و در مورد یک درخواست، توضیح یا دیدگاهی باشد که از وضعیت حمایت می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، IELTS Writing Task 2 برای هر دو آزمون آکادمیک و عمومی یکسان است. آزمون دهنده باید در پاسخ به یک بیانیه یا فرضیه، یک مقاله رسمی بنویسد.

در پایان ، به عقیده ما در دپارتمان زبان بزرگسال مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، دانستن تفاوت بین این دو نوع آزمون، انتخاب بهترین نوع آزمون را برای آنچه می خواهید به دست آورید، آسان تر می کند.

منبع
https://ielts.idp.com/iran/prepare/article-academic-vs-general-training

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

یونس طاوسی
یونس طاوسیمدیر دپارتمان آموزش زبان بزرگسال
دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم در مقطع Ph.D از دانشگاه اصفهان و از سال 1385 تاکنون به عنوان مدرس، مترجم و نویسنده فعالیت می‌کنم و از سال 1395 به عنوان مدیر دپارتمان آموزش زبان انگلیسی بزرگسال در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت مشغول به فعالیت هستم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها