انواع معاملات ارز دیجیتال و فارکس

یکی از سوالات مکرر دانش پذیران ارز دیجیتال و فارکس این است که انواع حالت های معامله از لحاظ مدت زمان ترید و یا باز ماندن یک معامله چیست و کدام نوع از این روش ها برای شروع ترید مناسب است. به همین جهت لازم است ابتدا با انواع معاملات آشنا شوید و سپس با توجه به این اطلاعات نوع معامله ای را که می پسندید انتخاب کنید.

بطور کلی چهار نوع معامله وجود دارد:

– اسکالپ:

اسکالپ یک روش معامله گری بر اساس معاملات سریع و مکرر در بازار ارز دیجیتال و یا فارکس است. از این روش معمولا برای کسب سود، از نوسانات کوچک قیمت در طول زمان بسیار کوتاه استفاده می شود. برای اینکه سود قابل توجهی بدست بیاید، با توجه به اهرم و یا لوریج انتخابی به سرمایه ریسک قابل توجهی نیاز است و تریدر باید از لحاظ فنی بسیار با تجربه بوده و ویژگی های روانشناختی او نیز در موقعیت بحران و یا نوسانات زیاد به کمک او بیاید. این سبک معاملاتی نیاز به اختصاص حضور تمام وقت در بازار دارد. در نتیجه این روش برای افراد مبتدی اصلا مناسب نیست.

ارز دیجیتال در رشت2

– معامله روزانه:

همانطور که از نام این نوع معاملات مشخص است، تریدر به خرید و فروش یک رمزارز، سهام و یا معامله یک جفت ارز، در طول یک روز بسنده می کند و معاملات خود را تا روز بعد باز نمی گذارد. علت این موضوع این است که تریدر از تاثیر اخبار، وقایع پیش بینی نشده و یا قوی سیاه محتمل  بازار اطلاع دارد و برای جلوگیری از اینگونه ریسک ها و تاثیر اخبار در روز معاملاتی بالاخص بعد از تعطیلات، معاملات خود را در پایان روز کاری می بندد.

معاملات روزانه نسبت به معاملات اسکالپ ریسک کمتری دارد و تریدر ممکن است برای سود یک تا دو درصد در روز تلاش نماید. در این نوع معاملات نیز به سرمایه بیشتری نیاز است تا با توجه به درصد محتمل کسب سود در این نوع معاملات، مقدار سود روزانه نیز قابل توجه باشد. معاملات روزانه برای آماتورهایی که سعی می‌کنند در زمان کوتاه به سود بزرگی دست پیدا کنند بسیار پر ریسک است. این معاملات نیز زمان به حضور تمام وقت در پای سیستم معاملاتی نیاز دارد.

ارز دیجیتال در رشت

-معامله سوئینگ:

شاید بهترین استراتژی برای استفاده در هنگام شروع معاملات ارز دیجیتال و فارکس، تبدیل‌شدن به یک معامله­ گر سوئینگ باشد. این یک حد وسط خوب است، بین فعال­ ترین سبک ­های معاملاتی و چیزی که قرار است صبر افراد را امتحان کند. در این نوع معاملات، مطمئناً می‌توانید دوره‌های زمانی طولانی‌تر از یک روز داشته باشید، اما در غیر این صورت بلند یا کوتاه شما باید اهداف خود را برآورده کنید. معاملات سوئینگ همچنین مقداری از فشار را از بین می­برد و به شما زمان بیشتری برای فکرکردن و واکنش نشان می­دهد. این بدان معنا نیست که شما نمی­ توانید در آینده یک اسکالپر یا معامله­گر روزانه شوید.

 قبل از انتخاب و ترید ارز دیجیتال و یا فارکس در بصورت اسکالپ و یا معامله روزانه بهتر است از یک روش معاملاتی کندتر استفاده کنید. باور کنید، معاملات سوئینگ به‌اندازه کافی چالش‌برانگیز خواهند بود. این روش برای افرادی که نمی خواهند مدام و تمام وقت پای سیستم بوده و نظاره گر حرکات بازار باشند و یا شغل دیگری دارند مناسب است. این نوع ترید به سرمایه و تخصص بسیار زیاد نیاز ندارد و این صبر است که می تواند به کسب سود منجر شود.

ارز دیجیتال در رشت

-معامله پوزیشن:

این نوع معاملات برای افرادی که به ترید لحظه ای، روزانه و پر ریسک ارز دیجیتال و فارکس علاقه ندارند بسیار مناسب است. سرمایه مورد نیاز نسبت به سه روش معاملاتی قبل می تواند بسیار کمتر باشد و فشار روانی آن نیز بسیار پایین است. معاملات پوزیشن برای افرادی که از درک تکنیکال و تحلیل بنیادی کمتری برخوردارند و توانایی مواجهه با استرس زیاد را ندارند بهترین انتخاب است. یک تریدر و یا معامله گر پوزیشن ممکن است هفته ها و یا ماه ها در انتظار کسب سود بماند و به این نوع ترید بعنوان کسب درآمد برای امورات زندگی دلخوش نمی کند.

ارز دیجیتال در رشت

لازم به ذکر است برای تشخیص و انتخاب رمزارزهای با پتانسیل رشد بالا و بهترین زمان خرید و همچنین مدیریت ریسک و سرمایه، بایستی اصول معامله­گری و ترید ارزهای دیجیتال و فارکس را به طور صحیح و در یک مرکز آکادمیک تخصصی آموزش ببینید تا بتوانید در این بازار به برایند سود مثبت برسید. پیشنهاد ما مشاوره رایگان حضوری و یا تلفنی با دپارتمان سرمایه­ گذاری در بازارهای مالی مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت است. امید است با انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در یکی از بازارهای مالی معرفی شده، بهترین آموزش ترید در این بازارها را تجربه نمایید.

شماره تماس: 01334310000 داخلی 114 و 115

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

پدرام بوربور
پدرام بوربورمدیر دپارتمان سرمایه گذاری در بازارهای مالی
دانش‌آموخته رشته شیمی گرایش شیمی فیزیک در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه دولتی اراک هستم و از سال 1386 سابقه تدریس با مراکز آموزشی معتبر کنکور من جمله قلم چی را داشته ام. با توجه به 13 سال سابقه در صنعت، مشاوره، آموزش و ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت ایزو نیز از تخصص های بنده می باشد از سال 1399 افتخار همکاری با مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت بعنوان مدرس سرمایه گذاری در بازارهای مالی و تحلیل تکنیکال کاربردی را دارم. کتابی نیز تحت این عنوان تالیف کرده ام که در دسترس علاقمندان این علم قرار گرفته است. تالیف دوم نیز در حال انتظار چاپ انتشارات دیباگران تهران قرارگرفته است. در حال حاضر بعنوان مدیر دپارتمان سرمایه گذاری در بازارهای مالی و مدرس تحلیل تکنیکال کاربردی در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت خدمتگزاری می نمایم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها