اموزش فن بیان

دپارتمان سینمای مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان در حال برگزاری دوره اموزش فن بیان است. دانش پذیران طی این دوره تحت آموزش اساتید مجرب و با تجربه قرار می گیرند و با تکنیک های فن بیان و زبان بدن آشنا می شوند.

فن بیان به معنای چگونگی ادای درست واژگان و چینش آن ها در جملات است، به گونه ای که معنا و مفهوم مورد نظر گوینده بدرستی به مخاطب انتقال یابد. در واقع فن بیان به ما  کمک می کند تا کلام و سخنان ما، خوش آهنگ تر، تاثیرگذار تر به سمع مخاطب برسد. فن بیان به معنای چگونگی گفتن هست نه صرفا گفتن. داشتن صدای استاندارد و  لحن در کنار اصول فن بیان، از جمله فاکتورهای مهم در دستیابی به یک اجرا و نمایش قدرتمند است. 

به عبارتی فن بیان، یکی از راه های بهبود مهارت های ارتباطی و اجتماعی است. امروزه، داشتن مهارت های ارتباطی قوی، توانایی بیان و گویندگی موثر برای هر فردی ضروری است.

شرکت در دوره اموزش فن بیان، مهارت های ارتباطی و بیان را افزایش می دهد و به شما اطمینان می دهد که با اعتماد به نفس بیشتری به ارتباطات خود پرداخته و به عنوان یک گوینده موفق در هر شرایطی برجسته باشید.

اموزش فن بیان

برای بهبود مهارت فن بیان باید به کلام خود توجه کنید و بدانید که چگونه با هر فرد و در هر موقعیتی صحبت کنید. همچنین باید بتوانید با شنونده ها ارتباط موثری برقرار کنید تا شنونده راضی شود.

فن بیان و مهارت های گویندگی، نوعی هنر و مهارت است که باید آن را یاد گرفت. شما با شرکت در دوره اموزش فن بیان می توانید در مدیریت جلسات و مذاکرات توانایی بیشتری داشته باشید. یادگیری مهارت سخنرانی و سخنوری، به شما در بیان شخصیت، نگرش و جذب مخاطب، کمک می کند.

سرفصل دوره اموزش فن بیان شامل موارد زیر است:

1.آماده سازی ابزارهای گفتاری

2.خواندن متون مختلف

3.تمرین صداشناسی و آواشناسی

4.آموزش زبان بدن در گفتگو، اجرا و سخنرانی

5.تمرین صداشناسی و آواشناسی

6.تمرین گویندگی متن

7.آموزش بداهه پردازی در سخنرانی

8.تمرین حس و نمایشنامه خوانی

دانش پذیران پس از اتمام دوره اموزش فن بیان ، می توانند از مهارت های زیر بهره برداری کنند:

  • در مهارتهای ارتباطی، دانش پذیر قادر خواهد بود که بهترین روش ها را برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان خود به کار گیرد، که شامل شناخت نیازهای مخاطبان، تسلط بر تکنیک های گوش دادن فعال و استفاده از زبان بدن است.
  • توانایی تولید محتوای بالا: دانش پذیر می تواند نیازهای تامین و ارائه محتوای مطلوب و جذاب را بهبود بخشد، که شامل توانایی تهیه پیشگویی ها، درک نیازهای و سلیقه های مخاطبان با استفاده از روش های مناسب نقد و ارزیابی است.
  • کسب مهارت بداهه گویی در اجراهای رادیویی و تلویزیونی
  • توانایی سازماندهی و تدوین موثر سخنرانی
  • توانایی استفاده از مهارت های زبان بدن و درک رفتارهای مخاطبان
  • توانایی مدیریت استرس و اضطراب
  • مهارت خواندن متون گوناگون از جمله شعرهای معاصر و کلاسیک، متن های مختلف

مخاطبان دوره اموزش فن بیان، سخنرانی و مهارت های گویندگی شامل افرادی هست که در زمینه های مختلف فعالیت دارند و نیاز به تقویت مهارت های گفتاری و بیان دارند. تعدادی از این مخاطبان عبارتند از:

  • اشخاص سخنور و سخنران در حوزه رسانه ها و رادیو فعالیت می کنند و نیاز به بهبود مهارتهای گویندگی و فن بیان دارند تا بتوانند جذابیت بیشتری برای مخاطبان ایجاد کنند.
  • دانشجویان و اساتید دانشگاهی که برای ارائه مقالات و سخنرانی ها نیاز به مهارت های گویندگی دارند تا بتوانند به خوبی ایده ها و مطالب خود را به دیگران ارائه دهند.

بازارکار:

دانش پذیران پس از گذراندن دوره اموزش فن بیان و دوره پیشرفته گویندگی، توانایی حضور در حوزه های مختلف صدا از جمله: اجرا، نریشن و ساخت آیتم ای مستقل صوتی برای انتشار را پیدا می کنند و البته با قدرت بیان خود اثرگذاری کار خود را چندین برابر می کنند.

ما به شما، شرکت در دوره گویندگی که پیش نیاز آن دوره اموزش فن بیان است، پیشنهاد می کنیم. دوره گویندگی با هدف آموزش مهارت های لازم برای یک گوینده حرفه ای و قابل اعتماد طراحی شده است.

در طول این دوره، شرکت کنندگان با مباحث متنوعی از جمله مبانی گویندگی، استفاده از تلفظ صحیح و مناسب، موفقیت در ارتباط با مخاطبان و مهارت های دیگری که یک گوینده حرفه ای باید بداند، آشنا می شوند . این دوره شامل کارگاه های مختلف و تمرینات عملی برای تقویت مهارت های گفتاری و اجرایی است.

دوره گویندگی برای افرادی مناسب است که قصد دارند مهارت گویندگی خود را بهبود بخشند و به عنوان گوینده قدرتمند و جذاب در جلسات مختلف، مصاحبه ها و ارائه های عمومی فعالیت کنند.

همچنین افرادی که در زمینه رسانه ها، آموزش و تدریس فعالیت می کنند، می توانند با شرکت در این دوره مهارت های لازم برای ارائه مطب خود را به شکلی موثر و جذاب تر، بدست آورند.

سرفصل دوره گویندگی عبارتند از:

  • تیزر
  • گویندگی تخصصی
  • مستند
  • پادکست
  • نریشن
  • خبر
  • اجرای تخصصی
  • گفت و گو
  • اجرای اکتیو و مدرن
  • اجرای کلاسیک
  • همایش و سمینار
  • سخنرانی

همانطور که در بالا گفته شد، مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان دوره اموزش فن بیان و نیز دوره اجرا و گویندگی را برگزار می نماید. یادگیری اصولی دوره آموزش گویندگی و کسب درآمد یک فرصت عالی برای آنهایی هست در صنعت تبلیغات و رادیو و تلویزیون، فیلم سازی، آموزش های صوتی و دیگر زمینه های مرتبط کار می کنند.

با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی مانند اینترنت می توانید بعنوان گوینده فعالیت کنید و درآمد خود را افزایش دهید. البته دانشجویان و اساتید دانشگاهی برای ارائه مقالات و سخنرانی ها خود نیاز به مهارت های فن بیان و گویندگی دارند تا بتوانند به خوبی ایده ها و مطالب خود را به دیگران منتقل کنند.

ناگفته نماند افرادی که نیاز به تقویت مهارت های گویش و بیان دارند، می توانند از دوره فن بیان و گویندگی بهره برداری کنند.

دوره اموزش فن بیان و گویندگی در مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان به صورت کاربردی و مهارتی برگزار می شود. پس از اتمام دوره، دانش پذیران می توانند در مدیریت جلسات و مذاکرات توانایی بیشتری داشته باشند. یادگیری مهارت سخنرانی و سخنوری به شما در بیان شخصیت و نگرش و جذب مخاطب کمک می کند. بنابراین اگر قصد دارید در حوزه فروش موفق شوید، دوره فن بیان برای شما نیز مناسب است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره اموزش فن بیان از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 الی 17:30 با شماره 3431-013  داخلی117 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

لیلا سیروس
لیلا سیروسمدیر دپارتمان علوم مهندسی- هنر و سینما
سال ۱۳۷۶ در دو شرکت خودروسازی به نام‌های ایران ساینا و پایا کلاچ به عنوان مدیر آموزش فعالیت کرده ام و در تهیه استانداردهای مشاغل و اجرای موثر فرایند آموزش و سایر وظایف مرتبط همکاری می‌کردم. همچنین، در این مدت، در ممیزی‌های ساپکو و TUVAcademy نیز به عنوان عضو تیم فعالیت داشتم.
سال ۱۳۹۶ به عنوان مدیر دپارتمان علوم مهندسی،هنر و سینما در مجتمع فنی تهران مشغول به کار شدم. هدف ما ارائه بهترین شرایط آموزشی به دانشپذیران گرامی است.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها