موسیقی و یادگیری زبان

ما می‌توانیم موسیقی را تقریباً در همه جا تجربه کنیم: در خیابان، در کنسرت، در خانه‌هایمان، از طریق تلفن یا رادیو و حتی در کلاس‌های درس. به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تجربیات ما ، موسیقی به عنوان یک زبان عمل می کند: برای برقراری ارتباط و ساختن هویت های فرهنگی، انتقال تجربیات احساسی و کشف علایق. با این پتانسیل تحول آفرین شگفت انگیز، جای تعجب نیست که آموزش دهندگان در سراسر جهان از موسیقی برای ایجاد محیط های مثبت کلاس درس و حمایت از جوانان در رشد فردی و تحصیلی خود استفاده می کنند.

آیا می دانستید که قرار گرفتن در معرض موسیقی می تواند یادگیری را بهبود بخشد و جو مثبت کلاس را افزایش دهد (Eerola & Eerola، 2013؛ Foran، 2009)؟ تعامل فعال با موسیقی می‌تواند بر روشی که مغز اطلاعات را پردازش می‌کند، درک زبان و گفتار را افزایش می‌دهد و متعاقباً توانایی ما برای برقراری ارتباط با دیگران و یادگیری خواندن را بهبود می‌بخشد (Hallam, 2010؛ Bokiev, Bokiev, Aralas, Ismail, & Othman. ، 2018). علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده‌اند که تجربه موسیقی آرام‌بخش می‌تواند رفتار پرخاشگرانه و احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد (Ziv & Dolev، 2013؛ Goldbeck & Ellerkamp، 2012؛ Saarikallio & Erkkila، 2007). به عقیده ما دردپارتمان زبان بزرگسال  مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت،  این یک فاکتور مهم برای کلاس درس می باشد، زیرا آموزش دانش آموزان برای مدیریت احساسات به روش های مثبت تر می تواند پتانسیل یادگیری آنها را افزایش دهد (فوران، 2009).

چگونه می توان از موسیقی در کلاس استفاده کرد؟

هنگام در نظر گرفتن استفاده از موسیقی در کلاس، مهم است که ابتدا راه هایی را که می توان به طور موثر ادغام کرد (InnerDrive) شناسایی کرد. به عنوان مثال، موسیقی می تواند بر عملکرد شناختی در کارهای خاص و پیچیده تأثیر منفی بگذارد، اما تحقیقات نشان داده اند که موسیقی عملکرد را در کارهای ساده بهبود می بخشد (Gonzalez & Aiello, 2019). به عقیده ما در دپارتمان زبان مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، نوع موسیقی نیز مهم است. دانش‌آموزان هنگام گوش دادن به موسیقی که آنها را آرام‌بخش می‌دانند بهتر از موسیقی‌هایی که تهاجمی‌تر درک می‌شوند، عمل می‌کنند (Hallam, Price, & Katsarou, 2002). به عقیده ما در دپارتمان زبان مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، با در نظر گرفتن این عناصر، معلمان می توانند راه های عمدی و پاسخگو برای ادغام موثر موسیقی در کلاس های درس خود بیابند.

بر اساس بررسی ما در دپارتمان زبان مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، منانبع متعددی که می توان از آنها برای یادگیری بیشتر در مورد ادغام مؤثر موسیقی در کلاس درس استفاده کرد وجود دارد. در 6 روش هوشمند Edutopia برای آوردن قدرت موسیقی به کلاس درس، معلمان استراتژی هایی را برای ادغام خلاقانه و شخصی موسیقی در کلاس به اشتراک می گذارند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از مطالعه و بررسی در رویدادهای تاریخی و دوره‌هایی که آهنگ‌ها در آن سروده شده‌اند، بررسی اشعار آهنگ برای آموزش عناصر شعر و استفاده از موسیقی به عنوان ابزاری برای به خاطر سپردن فرمول‌های گرامرو ساختار جملات. برای ادغام یادگیری اجتماعی و عاطفی (SEL) در برنامه های درسی کلاس درس، ما در دپارتمان زبان مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت  به معلمان پیشنهاد می کنیم از کارت های رنگی استفاده کنند تا به دانش آموزان کمک کنند هنگام گوش دادن با هم احساسات را روی آهنگ ها ترسیم کنند. این به جوانان کمک می‌کند تا مهارت‌های مهمی را در شناسایی و درک احساسات خود در حین پاسخ دادن به آنچه در اطراف خود پیدا می‌کنند، توسعه دهند. علاوه بر این، مدرسه آموزش جان هاپکینز یک مرور کلی از روش‌های پیشنهادی برای ادغام موسیقی در کلاس درس ارائه می‌کند، که همراه با پیشنهادات موسیقی برای استفاده در تنظیمات مختلف است (برور، 2012)

در پایان ، به عقیده ما در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت ، صرف نظر از تجربه قبلی شما با موسیقی، امکانات هیجان انگیز زیادی برای ادغام موسیقی در محیط یادگیری شما وجود دارد. موسیقی می تواند برای شکل دادن مثبت به محیط کلاس شما و حمایت از دانش آموز برای ایجاد روحیه ای آرام برای کار متمرکز، زنده کردن یک درس در مورد شعر یا ایجاد جامعه کار کند.

منبع :

https://safesupportivelearning.ed.gov/voices-field/how-does-music-benefit-your-classroom-or-school-community-most

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

یونس طاوسی
یونس طاوسیمدیر دپارتمان آموزش زبان بزرگسال
دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم در مقطع Ph.D از دانشگاه اصفهان و از سال 1385 تاکنون به عنوان مدرس، مترجم و نویسنده فعالیت می‌کنم و از سال 1395 به عنوان مدیر دپارتمان آموزش زبان انگلیسی بزرگسال در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت مشغول به فعالیت هستم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها