آموزش مدیریت بازاریابی در رشت

دپارتمان علوم مالی مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان در حال برگزاری دوره آموزش مدیریت بازاریابی در رشت می باشد. مدیریت بازاریابی ( marketing management ) فرآیندی است که در آن اموری در خصوص توزیع محصول و فروش آن در بازار برنامه ریزی می شود. در واقع مدیریت بازاریابی، فرآیندی برای قیمت گذاری محصول، بررسی زنجیره تامین و روش هایی برای تبلیغات ارائه می دهد و پس از تحلیل برنامه ها و رویه ها، بهترین مسیر، انتخاب و یک استراتژی بازاریابی مناسب تدوین و اجراء می شود.

از زمانی که انسان مبادله تهاتری را آغاز نمود در واقع مفهوم بازاریابی آغاز شد و به مرور و گذشت زمان تبدیل به علم شد و امروزه به عنوان یک رشته دانشگاهی و دوره ای حرفه ای در آموزشگاه های تخصصی تدریس می شود و مفاهیمی همچون مدیریت برند، مدیریت تبلیغات و مهارت های مذاکره و عناوینی دیگر نیز از زیر مجموعه های آن محسوب می شوند. همچنین امروزه علم بازاریابی با علومی دیگر نظیر اقتصاد، مدیریت و روانشناسی تلفیق شده است.

روند تغییرات و پیشرفت علم مدیریت بازاریابی و فروش در چند دهه اخیر نیز در کشور ما روندی رو به رشد داشته و اساتیدی حرفه ای نیز با دارا بودن مدارک دانشگاهی در این خصوص اقدام به تربیت و پرورش مدیران بازاریابی و فروش می کنند. همچنین بعضا این اساتید در کسوت مشاور و مدیر فروش در شرکتهای بازرگانی و تولیدی، تاثیر بهینه ای در بالا بردن بهره وری شرکتها و افزایش سود آنها دارند.

با این تفاصیل هنوز کشور ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته نیاز به کار بیشتری داشته و در بخش بازاریابی و فروش، برنامه ریزی بسیاری از کالاها و محصولات بدون بخش بندی بازار صورت می پذیرد. برخی از مدیران همچنان این ذهنیت را دارند که بازار هدفشان بایستی کل بازار باشد که قاعدتا این نگرش غلط است. در چنین شرایطی گذراندن دوره های آموزشی، ارتقا دانش و تغییر نگرش و رعایت و به کارگیری اصول صحیح بازاریابی مهم خواهد بود و یادگیری تجربی و علمی در خصوص مفاهیم نوین بازاریابی همچون مزیت رقابتی، زنجیره تامین، مطالعه و شناخت ریسک های بازار و جذابیت بازار نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .

لازم به ذکر است که برخلاف تصور، حرفه بازاریابی بایستی با استفاده از روش های مدرن علمی و به روز شده، شما را به اهداف نهایی سازمان که همانا رضایت و خشنودی مشتری، حفظ مشتریان و افزایش سود سازمان می باشد برساند و کمتر تجربه در آن جایی دارد. اما به هر حال نقش تجربه را در این زمینه نمی توان انکار نمود.

اموزش-مدیریت-بازاریابی-در-رشت

پکیج جامع مدیریت بازاریابی ( MMP ) در مجتمع فنی تهران – نمایندگی استان گیلان در قالب هفت دوره و به مدت مجموعا 100 ساعت شامل موارد ذیل برگزار می شود:

  • مدیریت بازاریابی
  • تحقیقات بازاریابی و رفتار مصرف کننده
  • مدیریت برند
  • مدیریت تبلیغات
  • طراحی مدل کسب وکار
  • مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM)
  • مهارت های مذاکره

و نهایتا در انتهای دوره به مدت هشت ساعت، سمینار، وبینار، کارگاه، نشست مدیریتی، تحلیل فیلم و تحلیل کتاب انجام خواهد شد.

در واقع هدف از اجرای این دوره، آموزش جامع مفاهیم بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین روانشناسی مشتریان وشیوه های اجرایی برنامه های بازاریابی و استراتژی بازار می باشد.

امروزه در مبحث مدیریت کسب و کار، بازاریابی شامل ایجاد روابطی سودمند و دو طرفه با بازار و مشتریان، تبادل اطلاعات و دریافت بازخورد و ایجاد ارزش برای مشتریان می باشد. لذا در تعریفی دیگر بازاریابی را به عنوان فرآیندی تعریف می کنیم که از طریق آن شرکت ها برای مشتریان خود ایجاد ارزش می کنند و ارتباطاتی بهینه با مشتری ایجاد می کنند تا در قبال آن، از مشتری ارزش کسب کنند.

در واقع مدیریت بازاریابی علم و هنر انتخاب بازارهای هدف سودآور و نیز جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است. و تامین نیازها و خواسته های مشتریان از اولویت های آن می باشد. بکارگیری یک بازاریاب حرفه ای یا یک تیم کاربلد در هر سازمانی منتج به ارتقا و سودآوری بلند مدت آن خواهد شد.

برای روشن شدن این تعریف باید ابتدا اصطلاحات مهم نیاز، تقاضا، عرضه، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد. که تمامی مفاهیم ذکر شده به صورت کاربردی در دوره های مجتمع فنی تهران – نمایندگی رشت به صورت عملی و کاربردی تدریس می شوند .

یکی از مهمترین برنامه ها در هر سازمان پویایی، آموزش مستمر نیروی انسانی می باشد. که این امر امروزه با توجه به پیشرفت و رقابت روزافزون سازمان ها اهمیت زیادی دارد. مدیران بایستی به طور دائم در حال تحلیل و تحقیق در خصوص بازار و مشتری باشند و با بکارگیری شیوه های نوین بازاریابی و نظرسنجی از مشتریان، اطلاعات جدید را در اخذ تصمیمات بهینه آتی، به کار بگیرند.

از دیدگاه فیلیپ کاتلر بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله است. به عبارت دیگر بازاریابی، همسو کردن تمامی ‌فعالیت‌های ‌شرکت ‌در ‌مسیر ‌فروش ‌بیشتر است.

برخلاف تعریف رایج، که مفهوم بازاریابی را ایجاد تقاضا برای محصول می‌داند، بازاریابی به طیف گسترده ای از عملیات تحقیقات بازاریابی، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل اطلاق می شود. مدیران بازاریابی در شرکت های تجاری و تولیدی و بعضا خدماتی، در چارچوب برنامه های تدوین شده در خصوص بازاریابی، بازارهای هدف، تولید محصولات جدید، قیمت‌گذاری، تبلیغات، توزیع کالا و برندسازی، فعالیت‌های بهینه ای جهت دستیابی به اهداف سازمانی را ساماندهی و هدایت می‌کند.

همچنین در فرآیند مدیریت بازاریابی، مجموعه ای از کارکنان سازمان همچون مدیرعامل، مدیریت تبلیغات، واحد مدیریت فروش، واحد انبارداری و ویزیتورها مشغول به فعالیت هستند که با فروش محصول در بازار و خدمات نهایی سروکار دارند. مدیریت بازاریابی مهم ترین نقش را در افزایش سود و رونق کسب و کار شرکت ها خواهد داشت. به عبارتی بازاریابی فرآیندی جامع بوده و همسو بودن کل بخشهای سازمان را جهت دستیابی به اهداف می طلبد.

تحقیقات بازاریابی نیز امری بسیار مهم جهت جمع آوری و بررسی اطلاعات موجود در بازار،تشخیص و شناسایی نیاز بازار و مشتری به محصولات مورد نظر می باشد. در این راستا مباحثی همچون تبلیغات، قیمت گذاری کالا، توزیع و بسته بندی و تحویل نیز در مجموعه مفاهیم مربوطه قرار می گیرد.

در نهایت به دو جمله مهم و کاربردی از فیلیپ کاتلر، از اساتید و دانشمندان مطرح دانش بازاریابی، اشاره خواهیم کرد.

فروشنده حرفه ای، مشتری را در اولویت اول و محصول خودش را در اولویت دوم قرار می دهد.

شرکت های خوب، نیازهای بازار را تامین می کنند. شرکت های برتر، بازار می سازند.

در صورت تمایل به ثبت نام در دوره آموزش مدیریت بازاریابی مجتمع فنی تهران، نمایندگی رشت یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 0133431 داخلی 212 تماس بگیرید.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها