بررسی رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال :

5 نکته برای افزایش نمره

چهار بخش وجود دارد که آزمون‌های آیلتس آکادمیک و جنرال را تشکیل می‌دهند: Listening، Reading، Writing و Speaking. بخش Writing سومین قسمتی است که تکمیل می کنید و به دو تسک جداگانه اما مشابه تقسیم می شود. در حالی که بخش Writing می تواند برای بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون چالش ایجاد کند، خبر خوب این است که کارهای زیادی می توانید در زمینه آمادگی رایتینگ آیلتس انجام دهید. به خواندن ادامه دهید تا 5 نکته رایتینگ عمومی آیلتس را کشف کنید تا به شما کمک کند نمره بالایی کسب کنید!

آزمون آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای افرادی که وارد مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد می شوند و همچنین کسانی که به دنبال ثبت نام حرفه ای هستند طراحی شده است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام نوشتن آزمون آیلتس آکادمیک در نظر داشته باشید:

تسک رایتینگ آیلتس آکادمیک 1

داده های یافت شده در یکی از موارد زیر را توصیف و تجزیه و تحلیل کنید:

 نمودار میله ای

 نمودار خطی

 نمودار دایره ای

 نمودار جدول

تسک رایتینگ آیلتس آکادمیک ۲

یک مقاله رسمی بنویسید.

توجه: هنگام نوشتن یک آزمون آیلتس آکادمیک، مطمئن شوید که پاسخ های شما به سبک رسمی نوشته شده است.

آزمون جنرال آیلتس

آیلتس جنرال، همانطور که از نامش پیداست، زبان انگلیسی روزمره را تست می کند و اغلب توسط کسانی که به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می کنند، امتحان می شود. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام نوشتن آزمون آیلتس جنرال باید به آنها توجه کنید.

تسک رایتینگ جنرال آیلتس ۱

نامه ای به یکی از سبک های زیر بنویسید:

 رسمی (به کسی که نمیشناسید)

 نیمه رسمی (به کسی که به طور رسمی می شناسید)

 غیر رسمی (به یکی از دوستان یا اعضای خانواده)

تسک 2 رایتینگ جنرال آیلتس

یک مقاله رسمی بنویسید.

 پاسخ ها می توانند از رسمی تا غیر رسمی متغیر باشند.

توجه: در آزمون آیلتس جنرال، پاسخ ها را می توان در دو زمینه رسمی و غیر رسمی نوشت.

نکات   رایتینگ آیلتس:

  1. ابتدا رایتینگ شماره 2 را کامل کنید:

IELTS Writing Task 2 در هر دو آزمون آکادمیک و جنرال یکسان است و بسیاری آن را آسان تر از Task 1 می دانند، مخصوصاً نویسندگان آزمون آکادمیک. به خاطر داشته باشید که رایتینگ 2 سنگین تر است، به عنوان مثال، ارزش امتیاز بیشتری نسبت به رایتینگ 1 دارد. همچنین تکمیل آن بیشتر طول می کشد. به این دلایل، بهتر است نه تنها زمان بیشتری را به Task 2 اختصاص دهید، بلکه ابتدا آن را کامل کنید.

دلیل آن این است که شما نمی خواهید در Task 1 گیر کنید و فقط 20 دقیقه یا بیشتر از خودتان برای انجام رایتینگ Task 2 بگذارید. قانون سرانگشتی خوبی که باید رعایت شود، همیشه از قضاوت خود استفاده کنید. به این محدودیت‌های زمانی دقیق پایبند نباشید – فقط مطمئن شوید که زمان بیشتری را بیش از حد نیاز به رایتینگ 1 اختصاص نمی‌دهید.

  1. از نوشتن غیررسمی بپرهیزید.

این نکته آماده سازی رایتینگ آیلتس در درجه اول برای آزمون آکادمیک کاربرد دارد، اما مهم است که برای آزمون جنرال نیز این نکته را در نظر داشته باشید. در حالی که پاسخ های شما نباید در آزمون جنرال رسمی باشد (البته مگر اینکه بخواهید نامه رسمی بنویسید)، بهتر است از برخی شیوه های نوشتن غیررسمی اجتناب کنید. به عنوان مثال، از استفاده از اختصارات اجتناب کنید – همیشه کلمه را کامل بنویسید. همچنین از نوشتن به صورت اول یا دوم شخص – من، من را، شما و تو – خودداری کنید، مگر اینکه به شما دستور داده شود.

  1. مراقب تعداد کلمات خود باشید!

یکی از چالش برانگیزترین جنبه های آزمون رایتینگ آیلتس، رسیدن به تعداد کلمات اختصاص داده شده است. برخلاف تصور رایج، تعداد کلمات کوچکتر در واقع می تواند بیشتر از یک کلمه بزرگتر چالش برانگیز باشد. کلمات بیشتر به معنای فضای بیشتری برای بیان افکار شماست، اما آزمون آیلتس فقط 150 کلمه برای Task 1 و 250 کلمه برای Task 2 اجازه می دهد.

همانطور که گفته شد، هنوز مهم است که مطمئن شوید به اندازه کافی می نویسید. اگر خیلی کم بنویسید، ممکن است امتیاز باند شما کاهش یابد. از سوی دیگر، می توانید بدون جریمه شدن، کمی از تعداد کلمات عبور کنید. آیلتس از شمارش کلمات استفاده می کند تا بررسی کند که آیا می توانید افکار خود را به طور واضح و مختصر توضیح دهید یا خیر. فقط به یاد داشته باشید که کیفیت آن بر کمیت است.

  1. با معیارهای نمره دهی آشنا شوید.

ارزیابی نوشتن دشوار است زیرا کاملاً ذهنی است. به این ترتیب، گروه رایتینگ آیلتس بر اساس پاسخ های درست و غلط نمره دهی نمی شود. در عوض، معیارهای نمره دهی   به شرح زیر است:

 پاسخ به سوال (25%) – اندازه‌گیری می‌کند که پاسخ شما به چه میزان مناسب، دقیق و مرتبط با الزامات سوال مطابقت دارد.

 انسجام و انسجام (25%) – وضوح و روانی کلی پاسخ شما را ارزیابی می کند. نمره دهندگان آزمون به دنبال این هستند که پاسخ شما چگونه اطلاعات، ایده ها و زبان را سازماندهی و پیوند می دهد.

 واژگان (25%) – به گستره واژگان شما و اینکه چقدر استفاده از کلمه شما به نوع رایتینگ خاص پایبند است را بررسی می کند.

 گرامر (25%) – گستره و دقت گرامر شما را بررسی می کند.

  1. از کلمات مترادف و پارافریز کردن عبارات و جملات استفاده کنید، کپی نکنید!

شما باید از کپی کردن هر قسمت از سؤال بصورت کلمه به کلمه در پاسخ خود برای تکلیف 1 یا 2 خودداری کنید. اگر لازم است از بخشی از سؤال در پاسخ خود استفاده کنید، برای نشان دادن یک نکته بگویید، حتماً آن را در پاسخ خود قرار دهید.  برای بهبود سطح و تعداد کلمات خود قبل از شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال، حتماً کمی وقت بگذارید تا یاد بگیرید چگونه به درستی پارافراسیون را انجام بدهید.

برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 01334310000 تماس بگیرید.

اشتراک گذاشتن این مطلب با دیگران

نویسنده مقاله:

یونس طاوسی
یونس طاوسیمدیر دپارتمان آموزش زبان بزرگسال
دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم در مقطع Ph.D از دانشگاه اصفهان و از سال 1385 تاکنون به عنوان مدرس، مترجم و نویسنده فعالیت می‌کنم و از سال 1395 به عنوان مدیر دپارتمان آموزش زبان انگلیسی بزرگسال در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت مشغول به فعالیت هستم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها