دوره بازاریابی در رشت

بازاریابی، فرآیندی مدیریتی است که مسئول شناسایی، پیش‌بینی و برآورده کردن خواسته‌های مشتریان به روشی سودآور است.

در واقع، به هرآنچه که بر نگاه مشتری نسبت به محصول، شرکت و برند اثر بگذارد بازاریابی گفته می شود.

بازاریابی به تحقیق، طراحی محصول، قیمت‌گذاری و تبلیغات محدود نمی‌شود و کوچکترین مسائل کاری از جمله نحوه پاسخ دادن به تلفن و سرعت در حل مشکلات را نیز در بر می گیرد.

دوره-بازاریابی-در-رشت-آموزش-کاربردی-بازاریابی-در-رشت

بازاریابی یا فروش؟

بازاریابی نه تنها مبحثی بسیار گسترده‌تر از فروش است، بلکه به یک فعالیت مشخص محدود نمی‌شود و تمام بخش‌های یک تجارت را در بر می‌گیرد. بازاریابی، کلیّت یک تجارت است که بر طبق نتیجۀ نهایی و از نگاه مشتری دیده می‌شود. بنابراین توجه و قبول مسئولیت بازاریابی باید توسط تمام بخش‌های یک سازمان انجام شود.

در بازاریابی، باید قصدتان ارائه یک تجربه عالی به مشتریان باشد. اینگونه است که از جهانِ تبلیغات صرف، وارد جهان بازاریابی خواهید شد.

امروزه، با رشد روز افزون تکنولوژی، بکارگیری آن در بازاریابی از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

رجیس مک کنا، بازاریابی است که اکثر روش‌های بازاریابی با تکنولوژی را به جهان معرفی کرده و با شرکت‌های بزرگی همچون اپل، مایکروسافت و اینتل همکاری داشته است. تاثیر کارهای مک‌ کنا باعث شده در جهان تجارت از او به عنوان بازاریاب اسطوره‌ای یاد شود.

فیلیپ کاتلر نیز یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های بازاریابی در جهان است و بیش از 55 کتاب در این زمینه به چاپ رسانده است. بد نیست بدانید که یکی از کتاب‌‎های او به نام “مدیریت بازاریابی: تحلیل، برنامه‌ریزی و کنترل” به عنوان محبوب‌ترین کتاب درسی برای دانشجویان رشته تجارت شناخته شده است.

دوره بازاریابی در رشت

از نظر او، 10 مورد وجود دارد که میتوان برای آن ها بازاریابی کرد:

کالاها، خدمات، مکان ها، اموال، تجارب، سازمانها، رویدادها، اطلاعات، افراد و ایده ها

در ادامه، به چندین نوع بازاریابی که امروزه در راس مباحث کاربردی است اشاره می کنیم که با مطالعه و آموزش در خصوص آن ها به عنوان یک مدیر و یا صاحب کسب و کار می توانید در حوزه بازاریابی و فروش نسبت به بهینه سازی عملکرد سازمان تان، اقدام کنید.

بازاریابی دیجیتال :  

بازاریابی به این مساله میپردازد که چگونه در زمان مناسب و مکان مناسب با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

باید جایی به سراغ مخاطبان رفت که اکثر وقت خود را در آنجا سپری می کنند. یعنی اینترنت.

و هر شکلی از بازاریابی که در بستر دیجیتال صورت می پذیرد و کسب ‌و کارهایی که  از طریق وب سایت ها، شبکه ‌های اجتماعی و ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌ شود.

بازاریابی عصبی :  

پیوند تکنولوژی‌های حوزه پزشکی با دنیای مارکتینگ و کسب و کار است.

محققان از عکس برداری مغزی استفاده می کنند تا دلایل و چگونگی تصمیم مشتریان در مورد محرک ها را بفهمند و بدانند کدام قسمت مغز آنها را تحریک می کند و با استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی FMRI  تشخیص می‌دهند که مغز چگونه نسبت به یک محصول واکنش نشان می‌دهد.

بازاریابی شبکه ای :        

یک مدل تجاریست که شامل یک شبکه هرمی از افرادی است که محصولات یک شرکت را می فروشند.

یک ساختار هرمی از افرادی که حقوقی دریافت نمی کنند و هر زمان که خود یا شخصی در زیر مجموعه آنها فروشی انجام دهد، پورسانت دریافت می کنند.  مشتری ها و فروشنده ها در این هرم معمولا خانواده، دوستان و آشنایان هستند و این چرخه به همین ترتیب ادامه می یابد.

بازاریابی روانشناختی :     

اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مشتریان، بیشتر به خرید چه چیزی علاقه مند هستند، چگونه خرید می کنند، در فضای آنلاین بر روی چه چیزی کلیک می کنند و یا چه چیزی را به اشتراک می گذارند.

رفتار هر فرد از تیپ شخصیتی او سرچشمه می گیرد. یک بازاریاب موفق  باید بتواند با شناخت الگوی رفتاری مشتریان با آنها ارتباط برقرار کرده و رفتارشان را پیش بینی کند.

در نهایت به 2 توصیه ارزشمند از نظریه پردازان در مورد بازاریابی اشاره می کنیم.

  • وقتی آنچه ارائه می‌دهیم ارزشمند باشد، پس کافی است آن را به درستی به مخاطبان خود معرفی کرده و با آموزش درست، به آنها کمک کنیم تا با ترس‌های خود در مورد آن روبرو شوند. یک بازاریابی اصولی، سالم و موفق.
  • وقتی که محصول خوبی ارائه می‌دهید، آن وقت بازاریابی به آموزش ختم می‌شود. اینکه ما به صورتی موثر در مورد یک محصول خوب به مردم آموزش دهیم، باعث به وجود آمدن انگیزه‌ای خواهد شد، که برای حرکت آن ها لازم است.

ما با برگزاری دوره بازاریابی در رشت در مجتمع فنی تهران تمامی مفاهیم و مباحث روز مدیریت بازاریابی را به صورت کاربردی به هنرجویان آموزش خواهیم داد. این امر با بهره گیری از اساتید با تجربه در این زمینه انجام می شود.

دپارتمان مدیریت مجتمع فنی تهران در حال برگزاری دوره های بازاریابی است. در صورت تمایل به ثبت نام در این دوره و یا کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 0133431 داخلی 212 تماس بگیرید.

تهیه کننده: محمدرضا ستوده

مدیر دپارتمان مدیریت

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها