آموزش MBA در رشت

دپارتمان مدیریت و کسب وکار مجتمع فنی تهران – نمایندگی استان گیلان در حال برگزاری دوره آموزش MBA  در رشت است. دانش پذیران این دوره در کلاس های نیمه خصوصی به مدت 200 ساعت با کلیه مباحث مرتبط آشنا شده و نسبت به آن ها مسلط می شوند.

مبحث مدیریت در دنیای امروز از هر زمانی دیگری پیچیده تر شده است. چرا که با رشد روز افزون فناوری و رقابت تنگاتنگ سازمان ها در سطح ملی و بین المللی، به کارگیری شیوه های نوین مدیریت می تواند راهگشا باشد و امکان رقابت را برای مدیران سازمان ها فراهم کند تا با کسب دانش نوین و تلفیق آن با تجربه و تخصص، دستیابی به اهداف شرکت ها را محقق کنند.

آموزش MBA در رشت

چرا MBA ؟

با توجه به تنوع و پراکندگی مباحث مدیریت در سازمان های صنعتی، تجاری و خدماتی، یکی از دوره های آموزشی کامل برای ارتقاء سطح علم و دانش مدیران که تقریبا تمامی عناوین را در خود جای می دهد، دوره جامع مدیریت کسب و کار MBA می باشد.

این دوره تمامی آنچه را که به عنوان یک کارآفرین یا مدیر به آن نیاز دارید به شما آموزش خواهد داد. از طرفی دانش مدیریت مدیران بالفعل نیز به روز خواهد شد .

در تمامی دانشگاه ها، کالج ها و آموزشگاه های معتبر، سرفصل های مدیریت به صورت عمومی و تخصصی همواره به روز می شوند و مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

به کارگیری اساتید حرفه ای و باسابقه در مجتمع فنی تهران و آموزش صدها هنرجو و مدیر موفق در کسب وکارها و هولدینگ های معتبر در تمامی رده ها وبخش ها نیز شاهد این مدعای ما است.

در واقع مدیریت نوین امروزی در تمامی سطوح از زمانی آغاز شد که هنری فایول 14 اصل مدیریت را در کتاب معروف خود تحت عنوان مدیریت صنعتی و عمومی مطرح کرد و بر این نکته تاکید کرد که هر سازمانی که بخواهد کارآمد باشد، بایستی چهار کارکرد اساسی را بابت دستیابی به اهداف در نظر بگیرد. که به چارچوب POLC معروف شد.

در واقع کارکردهای اساسی مدیریت را در چهار مبحث برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل بیان کرد.

آموزش MBA در رشت

برنامه ریزی : در واقع استفاده بهینه از منابع سازمان، فرآیند پیوسته تدوین برنامه های منظم و مبتنی بر دانش جهت دستیابی به اهداف است.

سازماندهی : فرآیندی است که طی آن تقسیم کار میان افراد و گروه های کاری و هماهنگی میان آنها به منظور کسب اهداف، انجام  می شود.

رهبری : هنر نفوذ و تاثیرگذاری بر زیردستان و مشارکت آنها در برنامه ها و فرآیندهای سازمان است.

کنترل : فرآیند بررسی و تحت نظارت داشتن برنامه ها و سازماندهی و اجراء در سازمان است که از طریق بازخوردی که از پروسه های در حال اجرا گرفته می شود، نظارت را برای مدیران میسر می کند.

همچنین 14 اصل اساسی هنری فایول نیز به شرح ذیل بیان است:

  • اصل تقسیم کار
  • اصل اختیار
  • اصل نظم و انضباط
  • اصل وحدت فرماندهی
  • اصل وحدت هدف
  • اصل منافع جمعی بر منافع فردی
  • اصل پاداش کارکنان
  • اصل تمرکززائی
  • اصل زنجیره عددی
  • اصل نظم و ترتیب
  • اصل انصاف
  • اصل ثبات فرد
  • اصل ابتکار
  • اصل صمیمیت و یگانگی

در واقع با توجه با نظریه های جدید امروزی می توان تمامی موارد اصول مدیریت را در سه بخش برنامه ریزی، اجرا و کنترل بیان کرد. اصول 14 گانه ذکر شده با اینکه قدمت زیادی دارند، اما در واقع در سازمان های نوین و دنیای امروزی نیز همچنان پرکاربرد هستند.

از طرفی یکی از مهمترین کارکردهای هر مدیر در سازمان های پیشرفته امروزی و با توجه به تعامل بیشتر با محیط و همچنین رقابت تنگاتنگ شرکتها در بحث بازاریابی و مشتری مداری، مبحث نقش های مدیران است که عبارتند از نقش تصمیماتی، نقش ارتباطاتی و نقش اطلاعاتی.

در صورت عدم توجه به نقش های ذکر شده، مدیران در بلند مدت دچار چالش های عدیده ای در بهره وری سیستمی و دستیابی به اهداف سازمان خواهند شد. این نقش ها با دارا بودن دانش مکفی از سوی مدیران، بالاخص در نقش های تصمیماتی می تواند این فرصت را در اختیار مدیران قرار دهد که بقا و رشد سازمان خود را در مواجهه با بحران های داخلی و محیطی تضمین کنند.

امروزه، تنوع دوره های MBA بسیار زیاد است. ما در مجتمع فنی تهران سعی داریم مهمترین سرفصل های کاربردی را با توجه به نوع و ساختار سازمانی کشورمان و نیاز جامعه در اختیار هنرجویان قرار دهیم. از طرفی سرفصل های بازاریابی و فروش، تدوین و راه اندازی کسب و کار، مدیریت استراتژیک و دوره های کاربردی دیگر که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت را با توجه به ساختار بین المللی آموزش می دهیم.

آموزش MBA در رشت

سرفصل های کاربردی دوره MBA در مجتمع فنی تهران

  • مديريت منابع انسانی و رفتار سازمانی
  • کاربرد روش های کمی در تصمیم گیری مدیران
  • مدل های کسب وکار و تدوین طرح تجاری 
  • مديريت فروش، مدیریت بازاريابی و بازاریابی دیجیتال
  • استراتژی بازاریابی – مدیریت ارتباط با مشتری
  • مهارت های ارتباطی موثر و فنون مذاکرات تجاری
  • مبانی مديريت مالی و اصول حسابداری شرکت ها
  • مديريت تكنولوژي، نوآوری و کارآفرینی

سیاست دپارتمان مدیریت مجتمع فنی تهران در برگزاری دوره آموزش MBA در رشت بر این اساس استوار است که حتی افرادی با عدم آگاهی از علم، دانش و تجربه مدیریتی بتوانند از دوره های مذکور بهره برده و نتیجه بگیرند.

در واقع هنرجویان فارغ التحصیل از این دوره که به صورت نیمه خصوصی و تا تعداد حداکثر 5 نفر برگزار می شود، مدرک معتبر مجتمع فنی تهران را  دریافت می کنند. جهت تکمیل و گذراندن دوره حرفه ای جامع نیز، دوره DBA  در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت به صورت تخصصی برگزار می شود.

در این دوره علاوه بر سرفصل های مهمی از جمله مدل های ذهنی مدیران موفق، مدیریت استراتژیک پیشرفته، مدل های بلوغ سازمانی، هوش کسب و کار، مدیریت بازاریابی پیشرفته، اقتصاد کاربردی برای مدیران، یک رساله  نیز توسط هنرجو زیر نظر اساتید راهنما، نگارش و تدوین می شود.

دوره های MBA و DBA با ترجمه رسمی در واحد بین الملل مجتمع فنی تهران با مهر وزارت امور خارجه و دادگستری، امکان مهاجرت برای دانش آموختگان را نیز فراهم می کند.

در انتهای دوره MBA با برگزاری جمعی یک کارگاه همراه با تحلیل مباحث ذکر شده با حضور اساتید مجرب، دوره مذکور جمع بندی شده و به اتمام می رسد.

ما برگزار کنندگان دوره آموزش MBA در رشت در مجتمع فنی تهران، این افتخار را داریم که با برگزاری دوره های حرفه ای و کاربردی، در ارتقا سطح دانش و تخصص مدیران شرکت ها و موسسات کشورمان، سهم ارزنده ای را ایفا کنیم.

در صورت تمایل به ثبت نام در دوره آموزش MBA در رشت یا کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 0133431 داخلی 117 تماس بگیرید.

 

تهیه کننده: محمدرضا ستوده

مدیر دپارتمان مدیریت مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها