آموزش نقاشی میکس مدیا در رشت

دپارتمان فرهنگ و هنر مجتمع فنی تهران، نمایندگی استان گیلان در حال برگزاری دوره آموزش نقاشی میکس مدیا در رشت است. هنرجویان این دوره تحت نظر اساتید حرفه ای و مجرب طی مدت 20 ساعت به این شاخه از نقاشی مسلط می شوند.

هنر نقاشی پیش از پیدایش خط، توسط انسان ها بوجود آمد. افراد کوچ نشین برای برقراری ارتباط و ثبت وقایع بر روی دیوار غارها نقاشی هایی می کشیدند که به هنر سنگی معروف است.

با گذشت زمان و پیشرفت جوامع، نه تنها از محبوبیت نقاشی کم نشد بلکه با تغییر و تحولات موجود در جامعه این هنر حال و هوای ویژه ای به خود گرفت و  نقاشانی مانند داوینچی با خلق نقاشی های شگفت انگیز به هنر نقاشی روح تازه ای دمیدند.

آموزش-نقاشی-میکس-مدیا-در-رشت

هنر نقاشی سبک های مختلفی دارد که در زیر به معرفی آن ها می پردازیم:

  • مدرنیسم
  • امپرسیونیسم
  • انتزاعی
  • اکسپرسیونیسم
  • کوبیسم
  • سورئالیسم

در سبک مدرنیسم هنرمندان، نقاشی خود را به نقاشی سنتی محدود نمی کنند و محدودیتی برای نقاشی خود ندارند.

در سبک امپرسیونیسم، نقاشان  از ضربات قلموی نازک و زاویه های غیر معمول در نقاشی حول موضوعات عادی استفاده می کنند. نقاشان این  سبک که در اواخر قرن نوزدهم در پاریس پیدایش یافت، از رنگ های ترکیبی بجای رنگ های تیره استفاده می کنند.

در سبک انتزاعی، نقاش هیچ گاه از شی واقعی مثل انسان و حیوان استفاده نمی کند بلکه آنها را به شکل رنگ به نمایش در می آورد. رنگ های بوم در این نوع نقاشی نشان دهنده احساسات و نمادهای متفاوت است.

نقاشان در سبک اکسپرسیونیسم یا عواطف بیننده را بر می انگیزند و یا عواطف خود را به نمایش می گذارند. از مشهورترین این سبک جکسون پولاک است. پولاک برای کشیدن نقاشی، رنگ را روی بوم می ریخت و از قلم مو استفاده نمی کرد.

یکی از معروف ترین سبک های نقاشی، کوبیسم است که نقاشان برای کشیدن نقاشی از اشکال هندسی استفاده می کنند. پیکاسو، براک و گریس از هنرمندان و نقاشان این سبک هستند.

سورئالیسم یکی دیگر از سبک های نقاشی است. تصاویر خلق شده در این نوع سبک رویاگونه است و این برای بینندگان می تواند غافلگیرانه باشد.

نقاشی دکوراتیو یا نقاشی میکس مدیا که به آن هنر عام نیز می گویند در بسیاری از نقاط جهان مشاهده می شود. این سبک از نقاشی هنر خود آموخته است بدین معنا که هنرمندان و نقاشان با استفاده از وسایل ابتدایی مثل قلم موهایی که ساخته دست آنها بوده و با بکارگیری رنگ های طبیعی که خود آن را تهیه می کردند، آثاری را خلق می نمودند.

نقاشی میکس مدیا  در طول هزاران سال با توجه به تغییرات فرهنگی دچار تغییر و دگرگونی شد.

در روزگارقدیم، هنرمندان دکوراتیو نقاشانی بودند که برای موضوعات محلی و عوام پسندانه نقاشی می کشیدند که امروزه این سبک از نقاشی به سبک معاصر نقاشی دکوراتیو یا میکس مدیا  تغییر یافته است.

در این نوع نقاشی موضوعات مختلفی به چشم می خورد که می توان به تصویر رئالیسم و نقاشی های گل و پرنده بر روی اشیای مختلف از جمله چوب اشاره داشت.

نقاشی میکس مدیا یکی از تکنیک های نقاشی دکوراتیو یا مدرن است که هنرمندان این شاخه از نقاشی با استفاده از متریال مختلف آثار فوق العاده ای خلق می کنند.

هنرمندان این سبک از نقاشی از اشیای مختلفی همانند انواع سنگ ها، پارچه، خاک رس، زغال، خمیر پتینه، فلز، سنگ ریزه ها و بسیاری از مواد دیگر برای خلق اثر خود استفاده می کنند.

نقاشان میکس مدیا یا  دکوراتیو غالبا از رنگ اکرلیک استفاده می کنند، البته برای خلق اثر ممکن است از رنگ روغن نیز بهره بگیرند. حلال رنگ اکرلیک آب است و از مزایای این رنگ عدم سمی بودن آن است.

این سبک از نقاشی در معماری داخلی بسیار کاربرد دارد. هنرجویان نقاشی روی دیوار، روی لعابی، نقاشی با آبرنگ، نقاشی با اکرلیک و رنگ روغن را تجربه می کنند.

هنرمندان مدیکس مدیا با بکارگیری تکنیک های مختلف مثل دکوپاژ بسته به ذوق و خلاقیت خود، آثار جذاب و شگفت انگیزی را خلق می کنند. آنان در خلق آثار خود آزادی عمل دارند و آثارشان از سایر سبک ها متفاوت تر به نظر می رسد.

در آثار هنرمندانی مانند مارسل دو شامپ، پاپلو پیکاسو، مکس اردست و ….. میتوان آثار زیبایی از هنر نقاشی میکس مدیا را مشاهده کرد.

همانطور که گفته شد، دپارتمان فرهنگ هنر مجتمع فنی تهران، نمایندگی گیلان آموزش نقاشی میکس مدیا در رشت را زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای برگزار می کند. هنرجویان با شرکت در این دوره با انجام تمرینات مکرر، می توانند این سبک از نقاشی جذاب را فرا گیرند.

سرفصل هایی که هنرجویان آموزش می بینند عبارت است از :

  • شناسایی تکستچرهای گوناگون
  • شناسایی رنگ ها
  • نحوه استفاده از خمیر موتیف
  • شناخت مبانی پتینه
  • نحوه استفاده از اکرلیک
  • نحوه شناسایی استنسیل و شابلون

هنرجویان بعد از گذراندن دوره می توانند توانایی ساخت تابلوهای تلفیقی و مدرن را با تلفیق چند تکنیک برجسته و مسطح کسب کنند.

آموزش-نقاشی-میکس-مدیا-در-رشت

نقاشی میکس مدیا دارای بازار کار گسترده ای است. هنرمندان این سبک از نقاشی می توانند در حوزه های زیر فعالیت کنند:

  • در گروه های طراحی داخلی و معماری
  • در هنرکده ها بعنوان نقاش تابلو و اقلام تزئینی
  • در شرکت های فعال در حوزه دکوراسیون داخلی

در معماری مدرن که امروز مورد توجه همگان است و به فرم،  بافت و  حجم توجه ویژه ای می شود، می توان به اهمیت و رونق بازار فروش تابلوهای میکس مدیا پی برد. هنرجویان این سبک از نقاشی می توانند آثار خود را در شبکه های اجتماعی در معرض نمایش عموم قرار دهند و یا بر برگزاری نمایشگاه، به فروش آثار خود بپردازند و به درآمد زایی برسند.

دانش پذیران بعد از گذراندن دوره نقاشی میکس مدیا و گرفتن نمره قبولی، مدرک مجتمع فنی تهران را دریافت خواهند کرد. این مدرک قابل ترجمه رسمی است و مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد.

در صورتی که تمایل دارید در دوره آموزش نقاشی میکس مدیا در مجتمع فنی تهران، نمایندگی گیلان شرکت کنید روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت نه الی پنج و نیم با شماره 0133431  داخلی 117 تماس بگیرید .

تهیه کننده : لیلا سیروس

مدیر دپارتمان فرهنگ و هنر

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها