معرفی شغل طراحی وب

در این مطلب می خواهیم به معرفی شغل طراحی وب بپردازیم و هر آنچه که شما درباره این شغل باید بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد. قطعا تاکنون نام طراح سایت را شنیده اید، شاید خیلی سطحی از آن عبور کرده باشید و یا شاید به این فکر کرده باشید که طراح وب سایت دقیقا به چه کسی اطلاق می‌ شود یا اینکه کار طراحی وب چیست و دقیقا چه کاری باید در طراحی سایت انجام دهید. برای پاسخ به تمام سوالات خود درباره طراح وب سایت، وظایف و مهارت های او تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. طراحی سایت امروز به عنوان یکی از محبوب ترین و پردرخواست ترین مشاغل محسوب شده، به همین دلیل افراد زیادی نیز به یادگیری آن روی آورده ‌اند و اقدام به شرکت در دوره های آموزش طراحی وب می کنند.

طراح وب سایت از خلاقیت و مهارت‌های فنی خود، برای ایجاد و طراحی وب سایت‌ ها استفاده می ‌کند. یک طراح برای طراحی یک وب سایت ابتدا باید ظاهر سایت را در ذهن خود تصویرسازی کرده و درک کند که وب سایت مورد نظر چگونه کار خواهد کرد. سپس به کمک طرح‌ های اولیه در صفحه‌ کاغذ کار طراحی خود را آغاز می ‌کند. سپس طرح اتود زده شده را در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ پیاده ‌سازی می ‌نمایند و در انتها طرح را به کد تبدیل می ‌کنند. محل کار طراح وب می تواند در یک شرکت و یا در خانه باشد. طراحی وب از جمله مشاغلی است که امروز در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا طرفدار پیدا کرده و برای متخصصین این شغل بازار کار بسیار خوبی ایجاد شده است.

مهارت و دانش هایی که یک طراح وب باید دارا باشد

  • دانستن زبان های برنامه نویسی مربوط به وب
  • تسلط کامل بر اینترنت و مفاهیم وب و همچنین آشنایی با نرم افزارهای مربوطه
  • خلاقیت بالا به منظور خلق آثار جدید و ارائه طرح های نو به بازار
  • داشتن توانایی خوب حل مساله و رویکرد منطقی به کار
  • توانایی توضیح خوب و واضح نکات فنی به افرادی که در این زمینه دانش کمی دارند مثل کارفرمایان یا مشتریان
  • توانایی انجام به موقع پروژه ها زیرا عدم انجام به موقع پروژه ممکن است باعث نارضایتی کارفرما و تبلیغات منفی برای طراح شود.
  • داشتن درک درستی از قوانین و دستورالعمل های اینترنتی برای دسترسی به وب سایت
  • به روز بودن و آگاهی داشتن از آخرین تعییرات تکنولوژیکی و نرم افزاری
  • توانایی کار با ابزاری مانند اسکنرها و تجهیزات دیجیتال صوتی و تصویری

بازار کار طراحی وب

حال می خواهیم توضیح مختصری از طراحی وب برای شما دوستان عزیز بیان کنیم تا بیشتر با این شغل آشنا شوید. طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌ اندازی صفحات وب گفته می ‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. اگر بخواهیم به صورت بسیار ساده بگوییم هر آن چیزی که کمک می کند وب سایت بهتر و زیبا تر دیده شود را طراحی وب می گویند. یک طراح وب مشخص می کند که المان های مختلف یک وب سایت مثل متن ها، عکس ها، لینک ها و… به چه شکل نمایش داده شوند و محل هرکدام از بخش های سایت مثل لوگو، مقالات، منو و… در کجای صفحه وب قرار بگیرد.

برخی افراد فکر می کنند که طراحی وب همان برنامه نویسی وب است، اما باید بگوییم که این دو کاملاً با یدکدیگر متفاوت هستند و نباید به جای دیگری از آن‌ ها استفاده کرد، طراحی وب به مجموعه کارهایی گفته می شود که زیبایی ظاهری سایت را ایجاد می کند. در واقع هر آن چیزی که کاربر با آن مواجه می شود و آن ‌را در صفحه مانیتور خود می بینید، حاصل طراحی وب و کار طراح وب است. در واقع کار اصلی یک طراح وب، طراحی چیزهایی است که کاربران با آن به صورت مستقیم در ارتباط هستند و آن‌ را در مانیتور خود مشاهده می کنند. اما برنامه نویسی وب متفاوت است، یک برنامه نویس وب کدهایی را می نویسد که کاربر نمی تواند آن‌ ها را ببیند و آن کد ها به صورت مستقیم تاثیری روی ظاهر سایت ندارند و در پشت صحنه اجرا می شوند، برای مثال مقالات را از پایگاه داده یا دیتابیس در پشت صحنه می گیرند و به کاربر نشان می دهند.

دوره های آموزش طراحی وب در مجتمع فنی تهران

نمایندگی رشت مجتمع فنی تهران یکی از برترین و معتبر ترین مراکز برگزار کننده کلاس های آموزش طراحی وب، آموزش سئو، آموزش وردپرس و… می باشد. این دوره های زیر نظر اساتیدی برجسته و بنام در این زمینه برگزار می شود. در این دوره های هنر جویان صفر تا صد طراحی وب را آموزش می بینند.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس های آموزشی طراحی وب روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 9:00 تا 17:00 با شماره 0133431 داخلی 122 تماس حاصل فرمایید.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شما هم به جمع بیش از 40.000 دانش آموخته مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت بپوندید

حس خوب آموزش را در مجتمع فنی تهران نمایندگی رشت تجربه کنید